Klacht Canyon: Aanspraak op garantie niet serieus genomen

Klachtnummer
# 110715
Gebruiker
Jos Henssen
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Binnen de garantieperiode van het Frame laat de bevestiging met popnagels en lijm van de voorderailleur los. Het gevolg is dat deze niet meer goed bevestigd kan worden waardoor de fiets in wezen onbruikbaar wordt.
Ik heb via meerdere emails met foto's aan het servicecenter aangegeven wat het probleem was. Hier wijst men mijn garantie aanspraak echter af op basis van aannames dat er sprake was van een oude of ernstig verontreinigde
ketting/tandwiel, of verkeerde afgestelde voorderailleur waardoor "chainsuck" ontstaan zou zijn.
Er is beslist sprake van normaal gebruik en goed onderhoud, geen garantie beperkende voorwaarde is van toepassing.

De oplossing

Nakomen van de bepalingen uit de garantie: Dat houdt in zo spoedig mogelijke reparatie of desnoods vervanging van het Frame.
tenzij Canyon kan aantonen één van de beperkende voorwaarden uit de garantie van toepassing zijn

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Canyon hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Canyon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen