Klacht Cardservices Zwolle: Misbruik van Software om hoger dan noodzakelijke prijzen af te dwingen.

Gebruiker1541780577

Ik heb een Apple MacBook 2015 met een slechte batterij. Ik woon in Twente en heb een lokale Apple specialist gevraagd de batterij te vervangen. Offerte 139 euro ex BTW.
Deze hebben een batterij besteld en wilden die inbouwen. Daarbij gaf het de MacBook aan deze batterij niet te accepteren omdat het betreffende bedrijf niet eenvan de vier formeel aangewezen bedrijven in Nederland is die deze inbouw kan/mag uitvoeren.
De update die deze reparatie onmogelijk maakte is ongeveer 3-5 maanden oud.
Het bedrijf dat dezelfde reparatie wel mag uitvoeren vraagt 260 euro inv BTW voor exact dezelfde Dienst.

Toestaan dat andere bedrijven de reparatie ook mogen doorvoeren, oftewel alle softwaresloten uit het OS verwijderen.
Met name omdat deze maatregel genomen is lang nadat de aankoop gedaan is en uitsluitend gericht lijkt te zijn op het vermijden van reparatie en de consument in de richting van een nieuwe onnodig aankoop te duwen.

Wij vinden dat Cardservices Zwolle hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Gebruiker1541780577
Geen de gekozen partij heeft zich niet gemeld, maar er is een derde partij die aangesproken kan worden, Apple Inc is de partij die zich uiteindelijk verrijkt met het resultaat van mijn klacht en ook de oorzaak is. Deze partij heeft de software geïnstalleerd die uiteindelijk leidt tot de verplichting (mijn verplichting) om bij een van drie dure partijen te moeten kopende terwijl andere partijen voor ongeveer de helft aanbieden maar niet meer kunnen verkopen. En dat anerge een recent ingevoerde software update die gecombineerd met veieligeheids uodates ook niet te vermijden was. Ik dacht dat deze vorm vangedwongen nering in Nederland verboden was en dat daar eenvoudig juridisch ingegrepen kon worden. Daarvoor ben ik lid van de Consumentenbond geworden. Ik ben benieuwd wat uw visie in deze.

Ook een klacht indienen over Cardservices Zwolle?