Opgelost door Carpet Right: Verkoper laat belangrijke informatie weg - 30% annuleringskosten bij het doen van een verkoop

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 626649
Gebruiker
misskimmy
Datum
1 reactie

Details

Klacht

De verkoper van Carpet Right in de Amsterdamse winkel (Klaprozenweg 40) heeft ons bij het tekenen van de overeenkomst niet door de algemene voorwaarden van hun koopovereenkomst gesproken. Hij verzuimde u te wijzen op de belangrijke clausules, inclusief 30% annuleringskosten als u uw bestelling wilt annuleren. Om die reden hadden we de indruk dat we voor zo'n grote bestelling 14 dagen bedenktijd hadden. We gingen na 4 werkdagen terug naar de winkel om de bestelling te annuleren en waren toen pas op de hoogte van de annuleringskosten. Onethisch verkoopgedrag.

The seller of Carpet Right in the Amsterdam store (Klaprozenweg 40) did not talk us through the terms and conditions of their purchase agreement when signing the agreement. He ommited to point out the important clauses, including a 30% cancellation fee if you want to cancel your order. For that reason, we had the impression that we had a 14-day cooling-off period for such a large order. We went back to the store after 4 working days to cancel the order and only then were aware of the cancellation fee. Unethical sales behaviour.

Gewenste oplossing

We willen dat het bedrijf onze bestelling annuleert en de 15% aanbetaling die ze al van ons hebben ontvangen, teruggeeft.

We would like the company to cancel our order and return the 15% deposit that they have taken from us already.
Geboden oplossing
Was not offered a refund of our deposit, however, given a credit note for the amount to be used on other items in the store within a year.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Carpet Right
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste klant,

    Spijtig om te lezen dat u in de veronderstelling was dat u 14 dagen bedenktijd had. De 14 dagen bedenktijd (zgn. herroepingsrecht) is alleen van toepassing op 'online aankopen' en helaas niet op aankopen die in de winkel worden gedaan. We hebben reeds getracht om samen met u te kijken naar een gepaste oplossing. Het staat u vrij om uw bestelling alsnog te annuleren tegen de daarvoor geldende voorwaarden. Net zoals onze koopovereenkomst, hebt u ook de algemene voorwaarden van ons ontvangen. Uiteraard vinden we het heel vervelend dat u zich in dezen vergist hebt. Om die reden zijn wij uit coulance en ter oplossing van de klacht bereid om uw aanbetaling van 15% om te zetten naar een tegoedbon voor een jaar geldig. U kunt ons via de winkel laten weten voor welke optie u gaat.

    Met vriendelijke groet,
    Carpetright Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Carpet Right?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen