Klacht Carpet Right: Vloer na 0,5 jaar aan vervanging toe.
Details
Klacht
In overleg met de verkoopadviseur in het filiaal in Diemen heb ik bij Carpetright een vloer gekocht voor onze net gekochte jaren dertig woning in Amsterdam. Ik heb de vloer vervolgens door professionals laten leggen was voor korte tijd zeer tevreden. Toen begonnen de problemen: (1) bobbels in de vloer (2) bobbels in de vloerdelen (3) snelle beschadiging (valt er maar iets, het leidt tot schade) (4) de verbindingsdelen breken af. Binnen een half jaar tijd is de volledige vloer aan vervanging toe.Appeltje eitje voor de klantenservice zou je zeggen: we erkennen onze fout en zorgen dat het goed komt. Niets is echter minder waar. Men heeft een zogenoemde expert langs gestuurd, maar hij was niet geïnteresseerd in de problemen met de vloer maar vooral op zoek naar indicaties voor het verkeerd leggen van de vloer zodat Carpetright de problemen van zich van kon schuiven. Hij verborg zijn teleurstelling niet toen deze er simpelweg niet bleken te zijn: de vloer is juist perfect gelegd én onderhouden. De expert erkende dat het breken van de verbindingen betekende dat de gehele vloer vervangen moet worden.
Niet veel later ontvingen we een brief waarin gesteld werd dat bij inspectie is gebleken dat de kwaliteit van de vloer uitstekend is. Het probleem moest en zou wel bij de klant liggen (installatie, hoge vochtigheid etc.). Ik zelf heb twijfels bij de kwaliteit van de vloer, maar als hij goed is, dan is hij aantoonbaar niet geschikt voor woningen (met meubels) in Nederland (met bijbehorende vochtigheid). In dat geval hadden ze hem mij dus nooit mogen adviseren en verkopen.
Gewenste oplossing
1. Excuses aanbieden voor (a) geleverde vloer en (b) klantenservice.2. Aankoopprijs en vervangingskosten volledig vergoeden.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.