Klacht Carpet Right: Vloer na 0,5 jaar aan vervanging toe.

J van Iersel

In overleg met de verkoopadviseur in het filiaal in Diemen heb ik bij Carpetright een vloer gekocht voor onze net gekochte jaren dertig woning in Amsterdam. Ik heb de vloer vervolgens door professionals laten leggen was voor korte tijd zeer tevreden. Toen begonnen de problemen: (1) bobbels in de vloer (2) bobbels in de vloerdelen (3) snelle beschadiging (valt er maar iets, het leidt tot schade) (4) de verbindingsdelen breken af. Binnen een half jaar tijd is de volledige vloer aan vervanging toe.
Appeltje eitje voor de klantenservice zou je zeggen: we erkennen onze fout en zorgen dat het goed komt. Niets is echter minder waar. Men heeft een zogenoemde expert langs gestuurd, maar hij was niet geïnteresseerd in de problemen met de vloer maar vooral op zoek naar indicaties voor het verkeerd leggen van de vloer zodat Carpetright de problemen van zich van kon schuiven. Hij verborg zijn teleurstelling niet toen deze er simpelweg niet bleken te zijn: de vloer is juist perfect gelegd én onderhouden. De expert erkende dat het breken van de verbindingen betekende dat de gehele vloer vervangen moet worden.
Niet veel later ontvingen we een brief waarin gesteld werd dat bij inspectie is gebleken dat de kwaliteit van de vloer uitstekend is. Het probleem moest en zou wel bij de klant liggen (installatie, hoge vochtigheid etc.). Ik zelf heb twijfels bij de kwaliteit van de vloer, maar als hij goed is, dan is hij aantoonbaar niet geschikt voor woningen (met meubels) in Nederland (met bijbehorende vochtigheid). In dat geval hadden ze hem mij dus nooit mogen adviseren en verkopen.

1. Excuses aanbieden voor (a) geleverde vloer en (b) klantenservice.
2. Aankoopprijs en vervangingskosten volledig vergoeden.
Ik koop dus mede op advies van een verkoopadviseur van Carpetright deze vloer en laat hem leggen door professionals (zelfs de expert van carpetright gaf aan dat hij heel erg netjes gelegd was). Na een half jaar ontstaan er gebreken van dien ernst dat de vloer vervangen moet worden (ook vastgesteld door de expert). En dan reageert carpetright dus met de simpele mededeling dat er geen productiefout is vastgesteld. Als de vloer al de juiste kwaliteit heeft (zoals beweerd) is hij ongeschikt voor woningen in Nederland en had carpetright hem nooit aan mij mogen adviseren/verkopen. Deze reactie van carpetright biedt geen enkel aanknopingspunt voor een oplossing. De reactie spreekt boekdelen en maakt duidelijk hoe slecht carpetright is. Laat iedereen gewaarschuwd zijn!!!!

Carpet Right
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Carpet Right?