Klacht Carstyle.nl: Carstyle legt problemen neer bij de klant, zonder zelf oplossing te bieden.

M W

Koplampspoiler besteld met zwakke/slechte tape bevestiging. Product liet binnen 2,5 maanden al los en is op de snelweg van de koplamp afgevlogen, waarbij bijna een motorrijder werd geraakt. Nette mail gestuurd, Carstyle legt de fout echter bij mij neer, dat ik de lampen niet ontvet heb en de lampen verweerd zijn. Deze zijn licht opgeschuurd en ontvet alvorens de koplampspoilers bevestigd zijn. Dit heb ik juist gedaan, omdat dit meestal nodig is bij het aanbrengen van tape of stickers. Instructies waren overigens niet online vindbaar en niet meegeleverd.

Een nieuwe koplampspoiler rechts ontvangen, welke ik dan zelf met kit zal bevestigen, daar de bijgeleverde tape niet voldoet.

Carstyle.nl
    Goedemorgen Maurice/ heer van der Windt,

Bedankt voor je bericht, zeker een onveilige situatie en niet wenselijk laat ik dat voorop stellen.
    De dubbelzijdig tape is na een goede bevestiging zeker goed genoeg en getest ( lees TÜV gekeurd in de bijlage voorbeeld )om de wind die op de voorkant komt van de auto te kunnen opvangen.
    Echter zijn de koplampen op de bovenzijde dusdanig verweert dat wellicht hier de tape niet afdoende is geweest - tevens zal tijdens de montage het ontvetten van de lamp ook moeilijkheden hebben gegeven ivm de verweerde koplampen en poreus oppervlak. Kortom dit is niet te wijten aan het product dat wij hebben geleverd en zullen ook niet kosteloos een nieuwe set toesturen.

De montagehandleiding is wel meegleverd als mede de TÜV certificering maar vermoedelijk niet gelezen waarin de montage duidelijk was vermeldt tevens gaat de montage uit van een koplamp die nog in een goede staat is in dit geval was dat niet zo. Mocht u hier contact over hebben opgenomen hadden wij zeker geadviseerd extra middelen te gebruiken de koplampspoilers op de auto te bevestigen als bijvoorbeeld carrosseriekit voor een betere hechting aan de koplamp.

Wel wil ik mocht je een nieuwe set bestellen er kosteloos een tube kit bijvoegen dat je ze dubbel op goed kan monteren op je koplampen.
    De kit in combinatie met de dubbelzijdige tape zal in dit geval wel afdoende zijn en de rest van zijn autoleven blijven zitten.

Ik hoor graag of je hier gebruik van wenst te maken. (let op moet besteld worden en kent op het moment een lange levertijd)

Carstyle Automotive
    Carstyle.nl
    Goedemiddag Maurice/ heer van der Windt,

Bedankt voor je bericht, je bewandelt inderdaad de juiste wegen om je geschillen aan te kaarten had al twee geschillencommissies in de mail van je mogen ontvangen.
    We hebben hier netjes op geantwoord en zijn van mening dat de fout inderdaad niet bij het product ligt maar bij de montage van ons product in combinatie met de verweerde koplampen.

Tevens heb ik aangeven dat een TÜV certificering en montagehandleiding wel degelijk bij het product zijn geleverd en heb een voorbeeld in de bijlage toegevoegd.
    Deze zijn weliswaar in het Duits en wellicht dat je daarmee niet verder bent gekomen we hebben ten tijde van de levering geen bericht van je mogen ontvangen dat je geen montagehandleiding hebt ontvangen of er niet uitkomt – had je graag verder geholpen.
    Je hebt er ook geen contact met ons over opgenomen hoe dit eventueel wel zou moeten gebeuren de koplampen zijn op de foto meer dan duidelijk verweert en heeft een poreuze ondergrond – je gaf aan dat je hier bekend mee bent dan zou je moeten weten dat de tape hier niet op houdt.
    Dubbelzijdig tape wordt niet geadviseerd deze op poreuze ondergrond te bevestigen maar op een gladde ondergrond zoals nette koplampen dus zijn en waar de montagehandleiding op is gebaseerd.

De situatie wijkt dus af van de standaard en als je destijds advies had ingewonnen over een goede montage had ik ten alle tijden geadviseerd de koplampspoilers te monteren met extra montagemiddelen als carrosseriekit omdat de dubbelzijdig tape niet afdoende is.
    Het oppervlak dat poreus is heeft minder draagvlak dan wanneer deze glad is (een vereiste van dubbelzijdig tape). Zoals aangegeven uit coulance wil ik je een tube kit toevoegen die een goede hechting heeft voor een nieuwe set maar deze nieuwe set zullen wij niet gaan vergoeden.

Wij betreuren dat je op deze manier tot een gelijk probeert te komen, we zullen de geschillen afwachten en/of rechtsbijstand.

Carstyle Automotive

M W
Beste Brian, Bedankt voor je reactie. De oplossing die mij wordt geboden is zeker niet toepasselijk op de situatie. Je legt de fout bij mij, dat ik de lampen niet ontvet heb en de lampen verweerd zijn. Deze zijn licht opgeschuurd en ontvet alvorens de koplampspoilers bevestigd zijn. Dit heb ik juist gedaan, omdat ik uit ervaring weet dat dit meestal nodig is bij het aanbrengen van tape of stickers. Instructies waren overigens niet online vindbaar en niet meegeleverd. Ik heb er daarom alles aan gedaan het product naar behoren op de auto te bevestigen. Het product is door mij dan ook juist gebruikt. Mijn rechtsbijstand geeft aan dat dit correct is en dat ik het beste eerst een oplossing via de geschillencommissie van Webwinkelkeur kan zoeken. Mochten we daar niet uitkomen kunnen zij deze zaak, indien noodzakelijk, op zich nemen. Ik verzoek je een nieuwe koplampspoiler te leveren ofwel het volledig aankoopbedrag terug te betalen.

Ook een klacht indienen over Carstyle.nl?