Opgelost door CashBack-shopping.nl: Telefonische misleiding

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 255446
Gebruiker
Analise
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Gisteren ontvingen wij via de mail een onverwachte factuur van u (20171702-39 deb.nr. 1501184). In onze beleving is er tijdens het telefonisch contact tussen u en mijn Braziliaanse man géén overeenkomst gesloten. Hij heeft alleen een e-mailadres gegeven voor informatie. Niet om zich aan te melden. Dit heeft hij ook in het telefoongesprek gezegd. Bovendien is zijn Nederlands zeer gebrekkig, waardoor een eventuele mondelinge overeenkomst helemaal niet rechtsgeldig is.

Verder hebben wij helemaal geen welkomst e-mail ontvangen, geen inloggegevens en geen eerste factuur. Hoe kunt u dan nu een herinnering sturen?

Wij wensen geen gebruik te maken van uw diensten en hebben dit ook nooit gedaan. Wij zijn u dus geen geldbedrag schuldig.

De oplossing

Creditfactuur sturen (dus laten vervallen) en ons uit het systeem verwijderen.

3 reacties

  1. Auteur
    Analise
    Datum
    8 maart 2017: nog geen reactie op de mail en ook niet op klachtenkompas.nl:

    Geachte debiteurenadministratie,

    Ondanks onze eerder verzonden mail d.d. 4-3-2017 omtrent deze factuur, stuurt u nu wederom de factuur, zelfs verhoogd met administratiekosten en een dreigement over incassokosten. U heeft echter geen reactie gegeven op de mail. De mail staat ook bij klachtenkompas.nl, maar ook daar heeft u geen reactie op gegeven.

    Voordat wij tot eventueel tot betaling over gaan, wil ik zeker weten dat er een overeenkomst is die rechtsgeldig tot stand is gekomen. In onze beleving is er geen overeenkomst. Nogmaals, er is geen welkomstmail ontvangen en het gesprek met iemand die slecht Nederlands spreekt kan nooit gezien worden als een rechtsgeldige afspraak. Mocht het gesprek zijn opgenomen, dan ontvang ik deze opname graag.

    Ik ontvang graag uw reactie,
  2. Auteur
    Analise
    Datum
    Nog geen reactie ontvangen....maar ook geen nieuwe factuur....Ik zou toch graag een bevestiging ontvangen dat de factuur onterecht was en dat we Cashback-Shopping niets verschuldigd zijn....
  3. Auteur
    Analise
    Datum
    Nog steeds geen reactie....ik ga er dan maar vanuit dat het zo geregeld is.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Analise
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik denk dat het is opgelost, want we hebben geen facturen meer ontvangen. Maar we hebben ook geen enkele reactie ontvangen. Dus of het nu echt zo goed is, weet ik niet zeker.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over CashBack-shopping.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen