Klacht Catawiki: 3 Beelden beschadigd retour ontvangen, Catawiki wil alleen geld zien.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 182545
Gebruiker
Tonkin
Datum
13 reacties

Details

De klacht

Ik verkocht 3 antieke beelden en stuurde die op verzoek van koper goed verpakt en verzekerd naar Engeland. Ik berichtte dat het op 21 april bezorgd zou worden, waar voor ontvangst werd getekend. Pas 4 dagen later zou blijken dat er 2 licht beschadigd waren, waarvan detailfoto's werden gestuurd. Voor de verzekering heb ik om foto's van de verpakking gevraagd; dat werden beloofd, maar nooit geleverd en daarna bleef het stil. Na 1 maand heeft de verzekering het dossier gesloten. Catawiki had intussen een dispuut aangemaakt waarmee de uitbetaling van de kavel werd geblokkeerd en berichtte dat zij de koper had verzocht de foto's van de verpakking z.s.m. naar mij te sturen, maar dat is nooit gebeurd. Zonder voorafgaand overleg heeft koper de inmiddels verder beschadigde beelden teruggestuurd en Catawiki weigert mij schadeloos te stellen. Sterker nog: ze sturen nu een rekening van € 114,35 voor annuleringskosten. Ik zit met kapotte spullen en Catawiki lost niets op, wil alleen geld zien.

De oplossing

Catawiki zou er goed aan doen om een deskundige geschillencommissie in het leven te roepen om dergelijke problemen eerder adequaat op te lossen. Na vier maanden lukt het mij niet meer om de schade op de verzekering te verhalen. Toch wil ik de schade aan de beelden vergoed krijgen die nu niet meer door de transportverzekering vergoed kan worden, en die door Catawiki’s veilingmeester wordt getaxeerd op € 350,-. Catawiki lijkt mij de meest verantwoordelijke instantie om mij schadeloos te stellen. Bovendien moet de factuur van € 114,35 voor annuleringskosten direct worden ingetrokken.

13 reacties

  1. Auteur
    Catawiki
    Datum
    Geachte Tonkin,

    Wat een vervelende situatie. Wij zullen deze kwestie voor u moeten onderzoeken en komen hier met enkele werkdagen bij u op terug.

    Met vriendelijke groet,
    Catawiki
  2. Auteur
    Tonkin
    Datum
    In ieder geval mooi dat er nu meteen gereageerd wordt. Als u in het archief kijkt, dan ziet u dat dit in het verleden niet gebeurde waardoor de affaire doodbloedde met voor mij noodlottig gevolg.
  3. Auteur
    Catawiki
    Datum
    Bedankt voor uw geduld.

    Uw klacht hebben wij nogmaals onder de loep genomen.

    Dit heeft helaas langer geduurd dan waarop wij hadden geanticipeerd. Excuses hiervoor.

    Wij hebben besloten de factuur van €114,35 in te trekken, daar wij van mening zijn dat deze in het licht van deze zaak niet terecht is. Tevens hebben wij u van een voorstel voorzien in uw e-mail.

    Om uw klacht overzichtelijk te houden, antwoorden wij op deze zaak. Wij hebben klachtenkompas verzocht de andere klacht over hetzelfde onderwerp te verwijderen om dezelfde reden.

    Met vriendelijke groet,
    Catawiki
  4. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Catawiki stelt in haar e-mail voor om mijn schade (door hun expert getaxeerd op € 350) te compenseren met vouchers ter waarde van € 200.
    Ik zal dit accepteren als dat bedrag in vrij te besteden harde valuta wordt overgemaakt of indien de Catawiki-vouchers een waarde krijgen van € 350.
    Ik hoop dat u zich hierin kunt vinden en dat wij daarna dit dispuut eindelijk kunnen sluiten.
  5. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Catawiki heeft blijkbaar de taktiek om wel even te reageren, maar niet echt met een oplossing te komen om de zaak dusdanig te treineren dat de reactietermijn verstreken is voordat anderen opvalt dat er feitelijk niets gebeurd is...
  6. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Catawiki heeft blijkbaar nog steeds de taktiek om wel even kort te reageren, maar niet echt met een oplossing te komen om de zaak dusdanig te treineren dat de reactietermijn verstreken is voordat anderen opvalt dat er feitelijk niets gebeurd is...
  7. Auteur
    Tonkin
    Datum
    We zijn alweer een week verder zonder reactie, laat staan oplossing van Catawiki. Het duurt zowat een half jaar, dat lijkt toch nergens op? Zijn er meer gedupeerden die hier last van hebben?
  8. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Die durft! Catawiki schrijft:

    "Bedankt voor uw contact met Catawiki Customer Support. We streven er voortdurend naar om uw ervaringen met Catawiki te verbeteren en we ontvangen daarom graag uw feedback. Vertel ons over uw ervaring met Catawiki en op welke vlakken we onze dienstverlening kunnen verbeteren. We willen u graag de volgende vraag stellen:Hoe tevreden bent u met de hulp die u ontvangen heeft van ons Klantenservice team?"

    Maar met een echte oplossing komen, ho maar...!
  9. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Dit had allemaal heel anders en beter kunnen verlopen als Catawiki haar kaveldispuut serieus had genomen en hier werk van had gemaakt. Zowel koper als verkoper hadden hulp verwacht van Catawiki. Dan zou de schade ook volledig vergoed zijn door de verzekering en was het probleem al lang de wereld uit. Ik kan een vrij te besteden vergoeding accepteren als bijdrage aan de restauratie van de belden, maar wil ik geen verplichting aangaan om dit Catawiki te besteden.
  10. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Dag René Schoenmakers,
    Het loopt uit de klauwen...
    Kun je zelf eens informeren naar Kaveldispuut 32. Attractive group of three large, partially gilt spelter statues showing Greek godesses want het duurt inmiddels een half jaar en ze laten mij met de gebakken peren zitten. Ik denk dat Catawiki zelf voor een goede pakketdienst moet gaan zorgdragen om internationale transport(schade)problemen te beteugelen.
  11. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Beste René Schoenmakers,
    Zoals u inmiddels ongetwijfeld heeft laten uitzoeken, is het door laksheid allemaal niet zo netjes verlopen en blijf ik met de gebakken peren, financiele schade en kapotte beelden zitten. Hoogste tijd om van bovenaf orde op zaken te stellen, lering te trekken uit de gemaakte fouten en mij als gedupeerde klant schadeloos te stellen. Het heeft al veel te lang geduurd. Toch?
  12. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Catawiki laat het nog steeds afweten.
    Dat is onbehoorlijk, en dan druk ik me nog netjes uit.
    Het zou mooi zijn als het toch nog voor de kerstdagen wordt opgelost.
  13. Auteur
    Tonkin
    Datum
    Het is nog een weekje voor Kerst, zou het Catawiki nog lukken om dit voordien op te lossen???

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Tonkin
Datum
Uiteindelijke oplossing Er is nog steeds geen serieuze oplossing aangeboden. Catawiki spreekt van een vervelende situatie en zou de kwestie onderzoeken, maar hult zich verder in stilzwijgen en laat mij met de gebakken peren (kapotte beelden) zitten. Voor transportschade had ik weliswaar een verzekering afgesloten, maar de benodigde foto's werden alleen beloofd maar nooit geleverd. Daarop heeft Catawiki in overleg met de koper besloten om de beschadigde beelden terug te sturen, zonder met mij te overleggen of aan mijn schadeloosstelling te denken. René Schoenmakers heeft blijkbaar andere prioriteiten en de afdeling klantenservice is niet gericht op het afhandelen van serieuze klachten. Schandalig vind ik het.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry