Klacht Catawiki: Bemiddeling verkoop namaak.

Gijs1978

Nep merkkleding gekocht via catawiki. Veilingmeester bevestigt dit. Vervolgens laat verkoper niets van zich horen.
Catawiki stelt deadline aan verkooer om verzendkosten naar mij over te maken. Anders wordt overgegaan tot terugbetaling en houden van het (nep) vest. Deadline passeert en catawiki stelt nogmaals deadline (leugenaars), ook deze passeert en zij leggen probleem bij juridische afdeling. Week later( inmiddels 2 maanden verder....) zegt verkoper ineens verzendkosten te hebben overgemaakt, maar nog niets op mijn rekening.
En moet het, als er überhaupt verzondkosten worden gestort, nog terugsturen en wachten op terruggave van mijn geld.
Verschrikkelijk naar bedrijf en zal er nooit meer kopen. Ben ook aan het nagaan of er sprake is van fraude aangezien zij bemiddelen in verkoop van fake merkkleding.
Heel vervelende nasmaak.

Geld terug, gisteren!

Catawiki
    Geachte G Schuurman,

Bedankt voor het neerleggen van uw klacht. We vinden het erg vervelend om te horen dat het gekochte kledingstuk nep bleek te zijn. Ondertussen bent u al een aantal weken aan het wachten op de terugstorting van uw betaling. Graag gaan we hierop in.

Om te beginnen met de nepkleding; het is uiteraard niet de bedoeling dat deze kledingstukken worden aangeboden bij Catawiki. We zijn een online veilingplatform en onze veilingmeesters beoordelen aan de hand van de informatie en foto’s van de verkoper of een item geschikt is voor de veiling. De veilingmeester krijgt het item niet zelf in handen en kan niet altijd beoordelen of een product een imitatie is of niet. Dit is erg lastig om aan de hand van de beschikbare informatie vast te stellen. We moeten er daarom vanuit gaan dat de omschrijving die de verkoper achterlaat klopt. Is dit niet het geval, dan vernemen we het graag van u. Catawiki kent een periode van 14 dagen na uw betaling waarbinnen u als koper kunt aangeven indien u niet tevreden bent. In dat geval schorten we de uitbetaling aan de koper op en onderzoeken we de kwestie.

Uit uw bericht kunnen we opmaken dat uw klacht na beoordeling van de veilingmeester gegrond is verklaard. Hierdoor is besloten dat de aankoop zal worden geannuleerd en dat u wordt terugbetaald. Voordat dit zal gebeuren, moeten we zeker zijn dat de verkoper het kavel terug heeft ontvangen. Het is niet de bedoeling dat u een volledige terugbetaling ontvangt en het kavel behoudt. In dit geval lijkt er alsnog een betaling naar u te zijn gedaan door de verkoper. Zodra deze aan ons bevestigd dat het kavel terug is ontvangen of de Track and Trace gegevens dit laten zien wordt u terugbetaald. Uiteraard houden we u van de ontwikkelingen op de hoogte.

Met vriendelijke groet, Catawiki

Ook een klacht indienen over Catawiki?