Klacht Catawiki: Catawiki beantwoord klacht over nep artikel niet

Dimitri Verelst

Catawiki beantwoord klacht over nep artikel niet. Via hun contactformulier heb ik hen op de hoogte gebracht van een nep kavel met kavelnummer 20221135. Dit kavel heeft de maand ervoor al eens exact op hun website gestaan met allemaal exact dezelfde fotos als "bewijs" onder kavelnummer 15038647. En het kavel staat ook nog eens met exact dezelfde fotos op 2dehands: https://www.2dehands.be/sport-fitness/balsporten/voetbal/gesigneerd-shirt-kevin-bruyne-443373102.html .
Deze verkoper biedt enkel en alleen neppe producten aan en beschadigt de reputatie van de andere verkopers en die van Catawiki. Als er iemand de kavels controleerde, moest hij gewoon gezien hebben dat dit exacte kavel nog geen maand geleden ook werd aangeboden...
Huur desnoods een extra zogenaamde veilingmeester in want zelfs het kleinste kind kan dit zien en de oplichter verdient er bakken geld mee onder jullie naam.
Naar de klantendienst heb ik ook proberen bellen maar natuurlijk kon ik niemand aan de lijn krijgen....

Verkoper verwijderen, IP adres blokkeren en kavels op zen minste een klein beetje controleren.

Catawiki
    Geachte Dimitri Verelst,

Hartelijk dank voor het neerleggen van uw klacht op Klachtenkompas. U heeft via het contactformulier contact met ons opgenomen over een nepartikel op ons platform. U heeft hier nog geen reactie op gekregen en ook telefonisch kon u ons niet te pakken krijgen. Dat is spijtig om te vernemen. Graag gaan we in op uw melding.

Het is goed om te zien dat u een melding heeft gedaan over een mogelijk nepartikel op onze website. Het betreffende artikel is een gesigneerd shirt. U heeft dit enkele weken geleden met exact dezelfde foto’s in de veiling zien staan. Dit klopt; op dat moment is er echter geen betaling gedaan door de koper. De verkoper heeft vervolgens de mogelijkheid om het item opnieuw aan te bieden. Dit keer is er wel een betaling van de koper binnen gekomen en is het kavel dus verkocht.

Uw oplettendheid en bezorgdheid waarderen we echt. Mocht u een item in de veiling zien staan waar u vragen over heeft, dan vernemen we het graag zodat we de expert kunnen inlichten. Uw melding via het contactformulier is inmiddels voorzien van een antwoord. Momenteel kampen we met wat achterstand waardoor het wat langer kan duren voordat we uw berichten kunnen beantwoorden. Dit is ook te merken aan de telefoon wanneer u ons belt. We zijn hiervan op de hoogte en zullen spoedig weer op volle sterkte zijn om de vragen zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden. Onze excuses voor deze vertraging.

Catawiki

Ook een klacht indienen over Catawiki?