Opgelost door Catawiki: Catawiki maakt beslissing die is tegen de regels van Europese Commissie

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 266399
Gebruiker
lunasito
Datum
1 reactie

Details

Klacht



In juni 2017 ik heb via Catawiki 18 eeuw Chinese kopen en schoteltje verkocht. Chinese koper die heeft dit lot gekocht heeft gemeld dat hij heeft paar haarlintjes gevonden die worden niet beschreven. De koper wil als vergoeding voor paar haarlijntjes euro 100 krijgen. Ik heb aan de koper geschreven, dat ik wil euro 100 niet aan hem te betalen-ik heb bedrijf, ik ben belastingplichtige en ik ken mijn rechten-ik heb geen enkele verplichtingen aan de koper geld te betalen. Hij kan altijd de objecten terug sturen naar mijn adres. Op 3 juli 2017 ik heb bericht gekregen van [naam verwijderd door moderator] -medewerker van Catawiki-hierbij dit bericht:

[naam verwijderd door moderator] (Catawiki) 3 jul. 18:14 CEST Geachte mevrouw Sitnikova, Wij hebben het voorstel van de koper en van u voorgelegd aan de veilingmeester. De veilingmeester heeft aangegeven dat de conditie erg bepalend is voor de waarde van porselein. Hij geeft aan dat op basis van de haarlijntjes van de foto´s van de koper, een compensatie à €100,- niet meer dan redelijk is. Alsnog willen wij u vriendelijk vragen dit bedrag aan de koper over te maken. Houd er rekening mee dat als u het niet eens kan worden met de koper, we dit probleem moeten escaleren naar een senior teamlid dat op basis van de beschikbare informatie (zoals foto's) een beslissing zal nemen. Deze beslissing zal bindend zijn en afhankelijk van de beslissing kunnen commissiekosten van toepassing zijn. Met uw hulp en samenwerking hopen we dat we deze escalatie kunnen voorkomen. Met vriendelijke groet, [naam verwijderd door moderator] Catawiki Customer Support www.catawiki.nl/help

[naam verwijderd door moderator] wil mij bang maken dat de probleem kunnen escaleren naar een senior teamlid als ik aan Chinese koper euro 100 niet wil betalen. De Catawiki is internet bedrijf en sinds 2014 de Europese Commissie hebben de strenge maatregelen genomen tegen internet-bedrijfen. De internet bedrijf Catawiki mag de verkoper nooit dwingen om te compensatie te betalen aan de koper Ik beschouw de melding van Catawiki over de escalatie als chantage. De chantage is wel toegestaan in China-daar hebben veel problemen met de mensen rechten, maar is niet toegestaan in Nederland.

Gewenste oplossing

De Catawiki wil dat ik geld euro betaal aan de koper. Dit is tegen de regels van Europese Commissie tegen internet bedrijven
Geboden oplossing
Mijn klacht was zeer professioneel onderzocht op het hoogste niveau en Catawiki kies de juiste oplossing -mijn geld werd aan mij uitbetaald. Ik ben erg blij dat de Catawiki heeft juiste beslissing genomen en ik moet aan iedereen zeggen -Catawiki is echte aanrader!
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Catawiki hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Catawiki
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Dank voor neerleggen van uw klacht. We vernemen uit uw klacht dat u zich onheus bejegend voelt door ons om de koper een vergoeding te betalen. Dit is vervelend om te vernemen. We hebben uw klacht daarom nader onderzocht.

    Hieruit maken wij op dat u mogelijk de e-mail van ons anders heeft geïnterpreteerd dan onze intentie was.

    De koper heeft een kavel ontvangen, die zijn inziens niet voldoet aan de beloofde staat. De koper heeft hiervoor een compensatie gevraagd. U heeft aangegeven het niet met deze compensatie eens te zijn en een tegenbod gedaan. Naar aanleiding van deze twee verschillende bedragen hebben onze collega's het advies van de veilingmeester ingewonnen om na te gaan wat in deze situatie redelijk is. De veilingmeester heeft hierbij aangegeven dat het voorstel van de koper zijn inziens het meest redelijk is.

    Naar aanleiding van het bovenstaande heeft onze collega u dan ook vriendelijk verzocht om akkoord te gaan met het voorstel van de koper omdat deze volgens onze veilingmeester een redelijke compensatie is gezien de situatie. U bent vrij om hiermee akkoord te gaan of deze te weigeren. Indien u akkoord gaat is de situatie dicht bij een oplossing.

    In het geval dat u niet akkoord gaat, is een oplossing tussen u en de koper nog ver weg en zullen wij uiteindelijk een beslissing moeten nemen. Hiervoor zullen wij uw dossier escaleren naar een gespecialiseerd team. Hierbij zijn veelal maar twee uitkomsten mogelijk. Of wij annuleren de aankoop en het kavel wordt teruggestuurd of wij sluiten de klacht van de koper waarna u uitbetaald wordt.

    We hopen dat onze geplaatste toelichting de insteek van onze correspondentie verheldert. We benadrukken dat we geenszins de intentie hadden u onheus te willen bejegenen. We willen u vriendelijk verzoeken het contact met onze collega van de Customer Support dan ook voort te zetten om toch te kijken of er een passende oplossing in uw situatie gevonden kan worden.

    Met vriendelijke groet,

    Catawiki.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Catawiki?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen