Klacht Catawiki: catawiki screent kunst niet goed. reageert niet op mijn mails. neemt verantwoordelijkheid niet.

Mr E. Ligtelijn

Stilleven aangeschaft,antiek.bleek nep.rechstreeks uit china. op verzoek teruggestuurd naar verkoper onder voorwaarde dat ik aankoop- en verzendkosten terug zou krijgen. hierna niets meer vernomen. catawiki en verkoper negeren mijn berichten over de kwestie. ik wil mijn geld terug.

geld terug.

Catawiki
    Geachte Mr E. Ligtelijn,

Hartelijk dank voor het neerleggen van uw klacht op Klachtenkompas. U geeft aan dat u een stilleven heeft gekocht op de veiling die na ontvangst nep bleek te zijn. We kunnen het voorstellen dat u hier van bent geschrokken. U heeft contact gehad met de verkoper en in overleg heeft u het schilderij terug gestuurd. De verkoper beloofde om u terug te betalen. Dit is nog niet gebeurt. Wat jammer om te merken dat u uw betaling nog niet heeft ontvangen en dat u nog geen respons vanuit Catawiki heeft gehad. Graag gaan we hierop in en sturen we u tevens een persoonlijk bericht.

Onze klantenservice heeft momenteel te kampen met een grote toeloop van telefoontjes en e-mails. Daardoor is het niet altijd mogelijk om u snel van een antwoord te voorzien op uw vragen. Onze excuses voor dit ongemak. We zijn ervan op de hoogte en zijn met man en macht bezig om deze achterstand in te halen.

Wat betreft uw schilderij: we hebben uw gegevens in kunnen zien en zien daarbij ook de berichten die u met de verkoper heeft uitgewisseld. We nemen contact op met de verkoper om te vragen wanneer u uw betaling ontvangt. Uiteraard laten we u dit persoonlijk weten en houden we u van de ontwikkelingen op de hoogte.

Met vriendelijke groet, Catawiki

Mr E. Ligtelijn
Catawiki zegt de verkoper een mail te hebben gestuurd, maar de deadline voor respons voor de verkoper was 7 augustus. Ik heb hierop Catawiki bericht dat de verkoper nog steeds niets heeft laten horen. Catawiki doet dus feitelijk weinig tot niets, en ik heb nog steeds mijn geld niet terug voor het object dat door Catawiki onterecht als antiek is bestempeld maar dat in werkelijkheid rechtstreeks uit China afkomstig leek: kunststof uit de 19e eeuw. Interessant. Kortom: neem klacht niet opgelost.

Ook een klacht indienen over Catawiki?