Klacht Catawiki: Catawiki veilingmeesters proberen prijzen op te drijven met onjuiste schattingen!

J.S.

Ik heb ervaring in zowel in- en verkoop van edelstenen. De geschatte opbrengst van de veilingmeesters voor diamanten en edelstenen zijn consequent een drie- tot zelfs een vijfvoud van de werkelijke opbrengst. Edelsteenhandelaren weten dit en proberen stenen te slijten aan onwetende bezoekers die denken een koopje te hebben. Dit is al heel lang het geval en aantoonbaar. Het begint erg op een scam te lijken. De veilingmeesters zijn in ieder geval geen experts wanneer zij permanent er volkomen naast zitten. Lastig om iets tegenin te brengen (Klantenservice gaat er niet echt op in, maar komt met standaard babbel), maar daarom is het noodzakelijk dat dit zoveel mogelijk in de openbaarheid komt. Was groot liefhebber van Catawiki maar ben er helemaal klaar mee. Het is simpelweg niet meer te vertrouwen na de grote groei.

Laat maar. Ik geloof er niet in, althans voor wat betreft de edelstenen. Geeft reden tot twijfel over algehele praktijk...

Ook een klacht indienen over Catawiki?