Klacht Catawiki: Catawiki verwijderd op grote schaal negatieve feedback verkoper (2)

CU

Recentelijk heb ik hier een klacht geplaatst over Catawiki verkoper X o.a. actief onder de accounts Y en A zoals ik in betreffende klacht ook heb beschreven. Catawiki gaf aan e.e.a. te zullen onderzoeken middels een standaard uit de hoge hoed getoverde antwoord.

Daarnaast heb ik in betreffende klacht aangegeven dat ik heb geconstateerd dat binnen account A (het account wat eveneens wordt gerund wordt door verkoper X en wordt gemaskeerd door verschillende "kattevangers") het bijzonder opvallend is dat er minstens 5x aantoonbaar door Catawiki negatieve feedback is verwijderd of omgezet naar neutraal, maar zeer waarschijnlijk nog vele malen meer. Deze negatieve feedback voldeed aan de richtlijnen in tegenstelling tot de grove tegen-commentaren waarmee de feedbackgevers van repliek worden gediend door mijnheer X. Het lijkt erop dat X mag schrijven wat hij wil terwijl privacy informatie van de kopers grof door hem in zijn antwoorden wordt geschonden terwijl Catawiki zijn kopers de kop ingedrukt door de negatieve beoordelingen te verwijderen. Hiermee manipuleer Catawiki de status van dit account en van deze verkoper en worden potentiele kopers op het verkeerde been gezet.

Catawiki heeft in haar antwoord op mijn klacht hierop geen enkele reactie gegeven terwijl dit buitengewoon kwalijk te noemen is. Tevens heeft Catawiki na 1x antwoorden op klachtenkompas de klacht "gesloten" waardoor ik geen reactie meer kon geven, vandaar dat ik opnieuw om opheldering vraag middels een nieuwe klacht. De reden dat ik kies voor communiceren via Klachtenkompas is dat communiceren met Catawiki rechtstreeks via haar communicatiekanalen enkel zorgt voor frustratie. Als je al antwoord krijgt dan is het vrijwel altijd onvolledig en 9 van de 10 keer zijn het standaardteksten die de lading van een vraag of klacht niet dekken. Normaliter werd een klacht voor Catawiki via klachtenkompas wel serieus genomen maar ook nu moet ik helaas constateren dat Catawiki ook op klachtenkompas in bovengenoemd voorbeeld beperkt tot het geven van een halfbakken standaard antwoord, zonder de kern van de klacht te behandelen, het grootschalig verwijderen en aanpassen van de negatieve beoordelingen op dit account A.

Ik verzoek u alsnog een reactie te geven en mij op zijn minst 1 mogelijkheid te geven om hierop te kunnen reageren.

De namen X, Y en A zal ik in het private gedeelte opnieuw aan u doorgeven tbv privacy bescherming.

Bij voorbaat dank,

Fatsoenlijk antwoord op mijn constateringen en geen standaard antwoord en vervolgens de klacht direct sluiten zodat ik geen weerwoord meer kan geven indien ik dat noodzakelijk acht.

Catawiki
    Geachte CU,

Bedankt voor het opnieuw neerleggen van uw klacht.

U heeft ons rechtstreeks hierover benaderd en wij hebben u aangegeven dat we dit gaan onderzoeken. Aangezien het een complexe kwestie is, waarbij aan veel verschillende zaken wordt gerefereerd, heeft dit enige tijd nodig. We doen ons best u zo spoedig mogelijk een inhoudelijke terugkoppeling te geven met informatie die relevant voor u is.

Echter willen we u in ieder geval op deze manier laten weten dat wij enkel feedback wijzigen als daar een gegronde reden voor is. Die redenen zijn onder andere: als een koper daarnaar vraagt, wanneer de feedback onterecht is en dit bewezen is, wanneer er grof taalgebruik wordt gebruikt of wanneer er privacygevoelige informatie in wordt vermeld. In geen enkel ander geval veranderen wij iets aan de feedback omdat dat een objectief systeem moet blijven. Iedere koper mag zijn eerlijke mening over een verkoop geven, ook wanneer dat negatieve invloed op een feedbackscore heeft.

Iedere verkoper dient op ons platform aan dezelfde voorwaarden te voldoen. Als iemand meermaals tegen onze regels ingaat schromen wij niet om een verkoopautorisatie in te trekken.

We komen hier op terug in het directe e-mailcontact dat we met u hebben.

Catawiki
    www.catawiki.nl/help

Ook een klacht indienen over Catawiki?