Klacht Catawiki: Commisie en btw daarop=15,1% van verkoop en voor de koper 9%

Eerlijk

DUIDELIJKHEID BOVEN ALLES AUB.

Het is bij verkoop niet duidelijk dat er voor de verkoper OOK nog een commisie+btw bijkomt 15,1% bovenop de 9% die de koper ook nog oplegd bij aankoop.
Dit mag anders.

Als je googld of bij facts kijkt dan stast er dat er geen kosten aan verkoop zijn.
Waar jullie uiteraard niet over gelogen hebben!
Maar daar kan ook bij staan wel in de vorm van commisie en btw! Dan antwoorden jullie volledig en eerlijk.
Je moet echt goed zoeken om het deel te vinden waar dat opstaat.

Zodat de koper niet schrikt als van zijn 700€ nog 594,12€ofzoiets overschiet!!!!!
ZEKER; als je voor iemand anders verkoopt en deze denkt dit bedrag te krijgen.

Bij rubriek;
Zijn er kosten verbonden aan verkoop;
Mag best nee staan maar ter toevoeging graag de commisie en de btw erop;
15,1%

Iedereen tevreden.

Catawiki
    Geachte Eerlijk,

Bedankt voor het neerleggen van uw klacht.

Het is niet de bedoeling dat kopers en verkopers voor verrassingen komen te staan wanneer ze iets (ver)kopen via Catawiki. Om deze reden proberen wij zo volledig mogelijk te zijn in het verstrekken van informatie.

U hebt in uw klacht aangegeven dat wanneer er via Google gezocht wordt of bij facts gekeken wordt, niet duidelijk wordt dat er bij een verkoop commissiekosten worden gerekend. Wij hebben geprobeerd deze informatie te reproduceren, maar niet kunnen vinden.

In onze beleving is onze FAQ (veelgestelde vragen) hierin volledig. Ter illustratie:
    Vraag: Is Catawiki gratis?
    Antwoord:Het aanmaken van een account om te kunnen meebieden of aanbieden op de veiling is geheel kosteloos. Kopers en verkopers betalen alleen commissie over de verkoopopbrengst.

U hebt hierin een andere beleving. Wij nemen uw feedback hierin serieus en ontvangen dan ook graag de plek waarop wij deze onvolledige informatie kunnen vinden. Wilt u deze informatie richten naar socialmedia@catawiki.nl onder vermelding van Klachtenkompas ID 185577?

Graag benadrukken wij dat wij ernaar streven dat alle informatie duidelijk en helder is van begin tot eind gedurende een (ver)koop. Nogmaals bedankt voor deze melding, we vernemen graag van u!

Catawiki
    Eerlijk
    Het feit blijft dat het niet duidelijk is bij het aanbieden van een kavel.
    Uiteraard STAAT het wel ergens dat begrijp ik uiteraard.
    Het is beides verantwoordelijkheid begrijoelijk

Ook een klacht indienen over Catawiki?