Klacht Catawiki: Financiele problemen Catawiki.

sad Niet opgelost
Maxima

Voor bedrijven heeft Catawiki het "fast payout" formulier ontwikkeld zodat je als bedrijf niet catawiki voorfinanciert, maar gewoon zodra je verkocht hebt en de klant heeft het formulier ondertekend, je het geld binnen 2 dagen op je rekening krijgt. De laatste tijd gebeuren er vreemde dingen. Het mailadres waar dit formulier naartoe moest is plotseling veranderd zonder dat de mensen daarvan op de hoogte zijn gesteld. De formulieren, na lang proberen contact te krijgen en na lang zoeken welk mailadres het nu dan wel is, nogmaals opgestuurd. Naar het goede adres!! Nog steeds geen uitbetaling!! Nieuw mailadres lijkt dus smoesje, maar een eerlijk antwoord krijg je niet. Over een klant die erg tevreden was zeggen ze dat deze plotseling na een week een klacht heeft over de auto. Wat die klacht dan zou zijn blijft vaag/wordt niet gezegd. Over een andere betaling horen we gewoon simpelweg niets!!!

Ik wil dat Catawiki zich aan zijn eigen regels houdt en uitbetaalt binnen 2 dagen als het fast payout formulier door zowel klant als verkoper is ondertekend en gemaild.

Catawiki
    Geachte Maxima,

Bedankt voor het neerleggen van uw klacht.

Wij hanteren inderdaad het fast pay out systeem. Echter is dat onderhevig aan de claims die wij kunnen openen. Wij zullen enkel een claim openen als daar een gegronde reden voor is. De koper heeft het ingevulde formulier doorgestuurd maar in datzelfde bericht genoteerd dat er iets niet in orde is. Dat is ook de reden dat u nog niet bent uitbetaald.

Ons systeem maakt het veilig voor kopers & verkopers om te kopen en verkopen. De betalingen gaan namelijk via ons. Als koper betaalt u aan ons, de verkoper wordt dan ingelicht dat er betaald is en dient het kavel te leveren. Na een wachttijd van 2 weken wordt de verkoper pas uitbetaald door ons. Die wachttijd is ervoor bedoeld dat kopers een claim kunnen openen als er iets niet in orde is.

We begrijpen dat het met de verkoop van auto's om grote bedragen gaat en hebben daarom de fast pay out optie aangeboden. Als zowel koper & verkoper beide akkoord geven wordt de verkoper sneller uitbetaald. Toch mogen wij dan alsnog een claim openen en daarmee een uitbetaling uitstellen als wij daar reden voor zien, en als koper dat wenst. We begrijpen dat u een grote verkoper bent en dat u ondanks dat u al bent uitbetaald bereid bent om een kwestie op te lossen, echter kunnen wij geen uitzonderingen maken op onze procedures. Wij staan ervoor dat het veilig is om via ons te kopen en verkopen, en daarvoor zijn deze maatregelen nodig. Helaas is in het verleden gebleken dat niet iedereen zo betrouwbaar is en daarom zullen wij indien nodig een claim openen. Uiteraard wordt verwacht dat de kwestie alsnog zo spoedig mogelijk wordt opgelost zodat de uitbetaling alsnog doorgang kan krijgen. Wij bemiddelen hierbij als dat gewenst is.

Met betrekking tot dat nieuwe e-mailadres is er inderdaad iets verkeerd gegaan. Uw accountmanager had u daarover moeten inlichten. Helaas is dit niet gebeurd, excuses voor het ongemak.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Catawiki
    www.catawiki.nl

Maxima
Dit is geen oplossing, u zegt dat het voor de koper en verkoper veilig is om via Catawiki te kopen, dat is niet altijd zo. Wij hadden laatst bijv een horloge voor een groot bedrag gekocht, en als ik een dag later was geweest met aangeven dat ik geen horloge had ontvangen, had ik naar mijn geld kunnen fluiten volgens jullie beleid. Tevens is er voor ons niets veiligs aan als ik een auto moet uitleveren naar het buitenland en de klant klaagt omdat hij spijt heeft van zijn aankoop, met een onterechte klacht, ben ik overgeleverd aan jullie en bestaat de kans dat de koop ongedaan wordt en dat ik dan op eigen kosten naar het buitenland moet om die auto weer op te halen. Wij hebben een hoog klanttevredenheidsgehalte maar helaas hou je altijd "beroepsklagers" en daar wil ik niet de dupe van worden en daar biedt Catawiki mij geen zekerheid. Als een klant iets koopt en hij wil zekerheid moet hij eerst het item komen bekijken, dat mag bij ons altijd. Fast payout is fast payout.

Ook een klacht indienen over Catawiki?