Klacht Catawiki: Gebrek informatie in app

# 199290
cj.van.veldhoven@hetnet.nl

Als goede klant krijg ik mail dat ik bij volgende transactie Euro 20,-- korting krijg op behandelingskosten. De link in de mail hoe ik dit moet verzilveren werkt niet. Als ik nieuwe transactie doe, zie ik niet hoe ik de korting krijg. Na de gedane transactie stuur ik gelijk een mail met het verzoek dit dan maar handmatig over te maken. Via de mail laat men weten dat handmatig niet meer kan. Waarom legt men niet uit. Ik had dit via de app moeten doen maar die werkte niet en de informatie ontbrak. Later heeft men de app ook aangepast. Desalniettemin blijft men weigeren het bedrag terug te vergoeden. Steeds de zelfde medewerker behandelt dit. Kom hier niet verder mee en vraag om dit voor te leggen aan de directie omdat ik het zo klantonvriendelijk vind. Diverse rappellen daarna gestuurd maar de directie reageert gewoon niet. Het gaat mij niet om het bedrag maar om het onredelijk klantonvriendelijk helpen.

Ik wil dat men het aanbod gestand doet en mij alsnog de beloofde Euro 20,-- restitueert zijnde de korting op de transactiekosten.

Catawiki
    Geachte heer Van Veldhoven,

Bedankt voor het neerleggen van uw klacht.

Het spijt ons om te vernemen dat u problemen hebt ervaren met het invoeren van de couponcode van €20. Wij helpen u graag verder.

Tijdens het betaalproces is er een veld beschikbaar voor gebruikers, in zowel de app als op de website, om een couponcode in te voeren. Na succesvolle invoer, wordt het bedrag van de couponcode van het bedrag afgetrokken. Wanneer een factuur is betaald, is het niet mogelijk dit bedrag achteraf alsnog in mindering te brengen en/of terug te storten. Dit is niet onze werkwijze en dit zal in de toekomst ook niet veranderen. In dit geval hebt u de betaling gedaan, alvorens onze assistentie gevraagd te hebben in deze kwestie. Het is begrijpelijk dat u graag op tijd uw betaalplicht voldeed. In dit geval heeft dat echter nadelig gewerkt.

Per e-mail hebben wij u enkele malen duidelijk gemaakt wat ons standpunt in deze zaak is. We kunnen uw verzoek om het bedrag van €20 te restitueren niet inwilligen. Echter kijken wij graag samen met u verder naar een alternatieve oplossing voor de situatie. Ook hiervoor zullen wij per e-mail contact met u opnemen.

Wij vernemen graag per e-mail, of hier op klachtenkompas of u zich in deze oplossing kunt vinden.

Catawiki
    cj.van.veldhoven@hetnet.nl
    Geachte Carla,

De discussie met u ging over het feit dat de link waarmee het aanbod van Euro 20,00 werd gedaan niet werkte, door u ook toegegeven, en dat de informatie in app ontbrak hoe je de aangeboden korting moet verzilveren. Deze app is pas aangepast nadat ik hierover opmerkingen gemaakt had.
    Inmiddels heb ik een mail van u gehad waarin u aanbiedt de korting alsnog te kunnen aanwenden bij een nieuwe transactie.
    Ik heb u al laten weten dat ik mij hier in kan vinden. Dus deze code kunt u in uw systeem verwerken.

Wat ik heel erg jammer vind dat deze oplossing pas kwam na melding van de klacht op deze site. Ik zou u en andere bedrijven willen adviseren attenter te zijn op klachtenbehandeling.
    Om te beginnen altijd reageren, en niet zoals u in de eindfase deed het negeren van mijn mails, en vervolgens klachten die redelijk en billijk zijn veel eerder honoreren.
    Als je op deze site leest welke klachten er alleen al over Catawiki zijn dan is dit reden om nooit meer zaken met jullie te doen, en dat moet iets zijn wat jullie uiteraard niet willen.
    Zeker een jong bedrijf als jullie moet hier nog professioneler mee om gaan. Alleen al niet reageren is dodelijk.
    Dit wil ik jullie toch nog meegeven.
    Vr.gr.

Claas van Veldhoven.

Ook een klacht indienen over Catawiki?