Opgelost door Catawiki: Geen Klachtenprocedure bij Catawiki

Catawie

Catawiki ontstaan uit amateurverzamelaars, die ijverig de database vullen, wil groot spelen, maar blijkt de amateurstatus niet te ontgroeien. Ik heb een kavel gewonnen op de fotograficaveiling. Goedgekeurd door de veilingmeester, blijkt de de aanbieder niet te leveren conform de kavel. Er is geen klachtenprocedure, zodat je afhankelijk bent van de beslissing van een veilingmeester. Het geld staat al op de rekening, zodat Catawiki geen haast heeft en geen antwoord geeft. Tevens is het in het belang van de veilingmeester zoveel mogelijk opbrengst vast te houden, want dat is zijn inkomen. Samengevat: een dubieuze, niet transparante, klantonvriendelijke onderneming. Wellicht naief te denken dat er geen klachtenprocedure nodig is, want we zijn toch allemaal verzamelaars. Als dit bedrijf de A status wil bereiken, dan moet er nog veel gebeuren. Voorlopig loopt Ebay mijlen voor op Catawiki. Reageer snel en neem snel een beslissing als de verkoper niet redelijk is.

Kom snel met een oplossing door een onafhankelijk persoon binnen Catawiki. De veilingmeesters zijn niet onpartijdig. Veilingmeester is een te groot woord. Ze zijn accountmanagers en voor een groot deel uit de amateurwereld.

Catawiki
    Beste Richard,Vervelend om te horen dat u ontevreden bent. De klachtenprocedure die wij nu hanteren, loopt inderdaad via de veilingmeester omdat de veilingmeester vaak weet wat er precies gebeurd is en de kavels kent. Wel kunt u ook altijd contact opnemen met de klantenservice als u het gevoel hebt er niet uit te komen. We zijn intern onze procedures aan het evalueren en nemen hierin uw feedback mee. Inmiddels hebben wij uw klacht ook via een andere route in behandeling genomen en we zullen u per mail over een oplossing informeren. Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,
    het Catawiki Team
    Catawie
    De veilingmeester van Catawiki geeft geen antwoord. Van de verkoper heb ik de helft van de claim terug ontvangen, maar daar zat al15 euro aan te veel betaalde porto bij in. Eigenlijk ben ik niets opgeschoten. Het komt erop neer dat Catawiki zich niet bemoeit met problemen, maar dat wel als lokkertje plaatst . Je moet er maar zelf uitkomen met de verkoper. Verschil tussen Marktplaats en Catawiki is nu alleen nog maar de hogere prijzen.
    Catawiki
    Beste Richard,
    Wij hebben u vanochtend een voorstel gestuurd om u te compenseren voor de vervelende situatie die is ontstaan. Mogelijk heeft u dit nog niet gelezen? Graag ontvangen wij uw reactie op die mail, zodat we het verder kunnen afhandelen.Groeten,
    Het Catawiki team
    Catawie
    Catawiki heeft mij gecompenseerd met een tegoedbon. Toch moet er een klachtenprocedure komen om deze problemen te voorkomen.

Catawie

Ook een klacht indienen over Catawiki?