Klacht Catawiki: geen levering

aljocove

Onlangs heb ik een veiling 'gewonnen', en direct het gevraagde bedrag overgemaakt. De verkoper zou binnen 3 dagen het object moeten versturen. We zijn nu 2 weken verder en er is niets geleverd. Ook reageert de verkoper niet op mijn mails. In contact met Ctawiki (telefonisch en per mail) lieten ze me weten dat ik zelf achter de verkoper aan moest gaan. Echter deze reageer niet op mails, en een telefoonnummer of adres geven ze niet. Dus ik sta nu, na betaling, als slachtoffer met lege handen, terwijl de verkoper/oplichter door Catawiki in bescherming genomen wordt.

ontbinding en geld terug

Geachte aljocove,

Bedankt voor het neerleggen van uw klacht.

Vervelend om te vernemen dat u uw kavel nog niet hebt ontvangen, ondanks dat u op tijd hebt betaald.

Het klopt dat wij kopers en verkopers stimuleren om onderling te communiceren wanneer er zich problemen voordoen, daar praktijk uitwijst dat dit sneller werkt. Wanneer deze communicatie echter uitblijft of wanneer er geen oplossing wordt gevonden, zullen wij bemiddelen en uw aankoopbedrag vasthouden. Hiervoor krijgt u een specifieke datum door, zodat u zeker bent dat uw geld niet wordt uitbetaald aan de verkoper.

U geeft aan dat de verkoper van het kavel door ons in bescherming wordt genomen. Zoals we eerder aangaven, wordt u als koper altijd in bescherming genomen als u er samen met de verkoper niet uitkomt. Zoals wij reeds per e-mail hebben bevestigd, kunt u uiterlijk komende maandag (3 oktober) laten weten of u er met de verkoper bent uitgekomen. Ook wij hebben inmiddels contact gezocht met de verkoper om deze zaak in goede banen te leiden. Als er dan nog geen resultaat is geboekt, zullen wij het door u betaalde bedrag bevriezen en de verkoper vragen het kavel te versturen. Hier hebt u immers recht op.

Wij gaan ervan uit dat de situatie opgelost kan worden en zullen u ook per e-mail hiervan op de hoogte houden.
    aljocove
    Na vele telefoontjes en mailberichten nog geen oplossing. Er is overigens ook niemand bij Catawiki die een precies kan aangeven wat de procedure is en hoe lang die gaat duren. Of het is in ieder geval onmogelijk om contact te krijgen met iemand die dat weet en kan/mag/wil zeggen.
    Catawiki kan zich voorstellen dat het frustrerend is voor mij, maar éénmaal betaald verlies je blijkbaar al je rechten. En dat de verkoper niet levert vinden zo ook jammer, maar daar kunnen ze helaas niet aan doen.

Bedankt voor uw reactie.

Het spijt ons om te vernemen dat de afhandeling van uw klacht onduidelijk voor u is geweest. In onze ogen hebt u per e-mail alle stappen in het proces toegestuurd gekregen. Uw ervaring hierin is anders en wij danken u voor uw feedback.

Enkele malen hebt u aangegeven dat u het niet eens was met de tijdsduur van de afhandeling. Wij doen er alles aan om klachten zo snel mogelijk af te handelen en communiceren hierbij een bepaalde termijn. In dit geval hebben wij de verkoper gemaand om uw gewonnen kavel op te sturen. Helaas heeft hij hier geen gehoor aangegeven, waardoor wij de transactie hebben geannuleerd en u reeds hebben terugbetaald.

Wij hopen dat uw klacht, ondanks uw bezwaren, naar tevredenheid is afgehandeld.

aljocove
    Ondanks alle mooie woorden, mis ik het handelen daarnaar. Inmiddels al een maand verder maar het geld nog steeds niet terug gehad, ondanks de toezegging!

Bedankt voor uw reactie.

Vandaag hebben wij u per e-mail laten weten dat u reeds bent terugbetaald en hoe u dit terug kunt vinden. Deze terugbetaling is op 13 oktober gedaan.

Wij hopen dat de situatie is verhelderd.

Catawiki

Ook een klacht indienen over Catawiki?