Opgelost door Catawiki: Geen reactie op verzoek om terugstorting van plaatsingstegoed na aanpassen regels door Catawiki

Alfred

Ik heb nog een tegoed bij Catawiki voor plaatsing van items in mijn Catawiki shop. Catawiki heeft onlangs echter de regels aangepast. Items kunnen nu alleen nog maar via de veiling worden verkocht. Het tegoed wordt dan met de provisie verrekend. En ook vermelden ze er even bij dat ze alles wat nog openstaat per 31 december 2016 vervalt..
Maar ik wil helemaal niets veilen op het moment en wil gewoon mijn geld terug. Het is toch te gek voor woorden dat Catawiki eenzijdig bepaalt dat dit aan het einde van het jaar anders vervalt!?

Op diverse verzoeken daartoe komt helemaal geen reactie. Als je een mail stuurt krijg je een automatisch mail terug met de tekst: "Wij streven er naar om uw e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op."
Dat was drie weken geleden..

Graag zsm mijn tegoed terugstorten.

Catawiki
    Bedankt voor het plaatsen van uw klacht. Graag geven wij u hierover een nadere toelichting.

Omdat er bij veel nieuwe gebruikers verwarring ontstond bij het onderscheid tussen het verkopen via de veilingen en de verkoop via de shops op Catawiki hebben wij anderhalf jaar geleden besloten dat items met een verwachte waarde van meer dan 75 euro alleen nog via onze veilingen kunnen worden aangeboden. Op 4 december 2014 hebben wij u daarom per mail geïnformeerd over het feit dat het niet meer mogelijk is om nieuw plaatsingstegoed aan te kopen. Tevens hebben wij aangegeven dat iedereen een jaar de tijd heeft heeft om het bestaande plaatsingstegoed op te maken, namelijk tot afgelopen 31 december 2015. Op 23 december jl. hebben wij u nogmaals een reminder gestuurd over de aanstaande wijziging, zodat u het tegoed alsnog zou kunnen opmaken. Er is in deze mail tevens aangegeven dat eventueel plaatsingstegoed voor de shops dat na 31 december 2015 overblijft zal worden uitgekeerd in een tegoed voor de veilingen.

Wij zien dat u in 2016 reeds een aantal kavels heeft verkocht via onze veiling. De commissie die u hiervoor heeft betaald zal aan u worden terugbetaald middels het nu beschikbare veilingtegoed.

Alfred

Ook een klacht indienen over Catawiki?