Opgelost door Catawiki: Kavel niet geleverd, geen response verkoper

afeddema

Op 3 April kavel gekocht van Franse verkoper, netjes betaald binnen gestelde voorwaarden Catawiki, verkoper reageert niet of nauwelijks

Kavel status staat dan ook op betaald en niet op verzonden, kavelmeester vraagt om mijn bankgegevens zodat verkoper het geld terug kan storten.

Aangezien item nog steeds op betaald staat en niet op verzonden staat ga ik er vanuit dat het geld nog steeds op de rekening van Catawiki staat.

Ik mag er dan ook vanuit gaan dat onderstaande verhaal klopt.

Waarom is kopen via Catawiki veilig?
Catawiki treedt op als bemiddelaar tussen koper en verkoper en beheert het geld totdat de transactie is afgerond. Een verkoper hoeft pas iets te versturen nadat er door de koper betaald is. Omgekeerd is het voor de koper ook veilig, omdat er aan Catawiki betaald wordt.

Catawiki houdt het geld vast totdat de verkoper het kavel waarvoor is betaald, verstuurd heeft.

Of de verkoper stuurt kavel alsnog op, maar aangezien ik daar nog weinig vertrouwen in heb zou ik de koop graag ontbinden en mijn geld graag retour.

Catawiki
    Bedankt voor uw melding. Vervelend om te vernemen dat u dit kavel nog steeds niet heeft ontvangen. Verkopers dienen volgens onze gebruikersvoorwaarden een kavel te verzenden binnen 3 werkdagen nadat wij de betaling van de koper ontvangen hebben. Het klopt dat Catawiki het geld vast kan houden totdat de verkoper het kavel waarvoor is betaald, verstuurd heeft. In eerste instantie houden wij een betaling van een koper altijd vast voor een periode van 14 dagen. Deze periode geeft u voldoende tijd, als koper, om het kavel in goede orde te ontvangen. Wanneer u niet binnen deze termijn uw kavel ontvangt, vragen wij u dan ook dit tijdig aan ons te laten weten. Alleen dan kunnen wij uw betaling voor langere termijn vasthouden en bemiddelen om zo tot een goede oplossing te komen. Helaas hebben wij van u geen melding mogen ontvangen waardoor wij de uitbetaling naar de verkoper reeds gedaan hebben. Wij zouden u daarom ook willen vragen om zelf (nogmaals) contact op te nemen met de verkoper. Ook wij hebben de verkoper gecontacteerd en dringend verzocht te reageren op uw mails en het kavel alsnog te verzenden.
    afeddema
    Ik heb wel degelijk een melding verstuurd naar Catawiki op 22 april, ticket nummer 415364
    22 apr. 13:15
    Geachte mevr. ....
    Tot op heden heb ik gewonnen kavel nog niet ontvangen, de status staat dan ook nog op betaald en niet op verzonden.
    Kavel is betaald op 03-04-2015 en inmiddels is het al langer dan 14 dagen geleden.
    Graag zou ik vernemen of verkoper de catalogi binnenkort gaat verzenden.
    Met vriendelijke groet
    afeddema
    Mijn ervaring met buitenlandse verzending is dat het vaak wat langer duurt, en ook ben van mening dat ik tijdig heb gereageerd.
    Ik heb al 5 keer een bericht gestuurd naar verkoper, maar tot nu geen reactie. blijkbaar kom je er erg gemakkelijk vanaf als verkoper door het maar niet te reageren of te verzenden en moet de koper het maar uitzoeken als er problemen zijn.
    Erg jammer dat Catawiki op deze manier met hun klanten omgaat.
    afeddema
    Aangezien verkoper niets verstuurd heeft, en dit ook in de status te zien is, waarvoor dient anders deze status.
    ik vind dat jullie te snel het geld overgemaakt hebben, op deze manier is het wel heel gemakkelijk geld verdienen.
    Het is helemaal niet zo veilig als jullie doen voorkomen.Ik hoop dat jullie met een oplossing komen,
    afeddema
    is er inmiddels actie ondernomen tegen verkoper Jokler, account staat nog steeds op actief, jullie vesturen toch een boetefactuur a 50,- als verkoper weigert te versturen
    Catawiki
    Bedankt voor uw reacties. Graag verwijzen wij u naar de mail die u vandaag heeft ontvangen voor de verdere afhandeling van uw klacht.
    afeddema
    klacht is goed opgelost, bedankt hiervoor

afeddema

Ook een klacht indienen over Catawiki?