Klacht Catawiki: Klantenservice en veilingmeester onbereikbaar

A Bovenschutte

Ik heb verscheidenen malen geprobeerd om de klantenservice van Catawiki aan de lijn te krijgen. Van tevoren weet je niet hoe lang je het standaardpraatje van het bandje aan moet horen omdat je niet te horen krijgt hoeveel wachtenden er voor je zijn. Je kunt dus niet inschatten hoe lang je moet wachten, als dat wel zo zou zijn kun je besluiten om het op een ander tijdstip weer te proberen.

Ok, ik ben een volhouder, maar TELKENS WORDT NA 20 MINUTEN DE VERBINDING VERBROKEN! Ik bel bedrijfsmatig: kan ik die tijd in rekening brengen?

Het is helemaal frustrerend omdat ik bel over iets dat al niet goed loopt: de veilingmeester heeft mijn (grote) item in een boekenveiling gedaan waarbij ik vooraf verzendkosten in moet vullen. Omdat het een groot item betreft (te groot om via PostNL buiten Nederland te versturen) weet ik niet hoe hoog de verzendkosten zullen zijn maar omdat ik pas na het invullen van verzendkosten een bericht aan de veilingmeester kan sturen heb ik fictief telkens 100 euro ingevuld en de reden hiervan ook vermeld aan de veilingmeester om toch te kunnen overleggen met hem. Ik heb uitgelegd dat ik pas de verzendkosten weet als ik een adres heb waar het naar toe moet. Ik heb gevraagd of het item in een bepaalde veiling kan die sowieso beter past en waarbij ik ook kan aangeven dat het item bij voorkeur opgehaald moet worden maar dat verzending wel mogelijk is zodra ik weet waar het naar toe moet, ook ivm de breekbaarheid (glas). DESONDANKS IS HET ITEM TOCH IN DE BOEKENVEILING BELAND (kavelnummer 21964075) MET 100 EURO VERZENDKOSTEN VOOR ZOWEL NEDERLAND, EUROPA EN DE WERELD! Dat is voor niemand gunstig! Nu het kavel goedgekeurd is kan ik bovendien geen contact meer krijgen met de veilingmeester (venster is op non-actief gezet) EN ik kan geen contact krijgen met de klanten'service'. Dus. Wat nu?!

1) Dat de klantenservice contact met mij opneemt zodat mijn item in een passende veiling geplaatst kan worden.

2) Dat ik Catawiki telefonisch kan bereiken binnen redelijke tijd, met wachtindicatie.

En nu ik toch op stoom ben:
3) Dat het aanmaken van een kavel weer gaat zoals een paar maand geleden. Nu is alles 'geprefabriceerd' en moeten er onzindingen ingevuld worden die helemaal niet van toepassing zijn op het item dat je in wil dienen. Frustrerend en tijdrovend!

4) En nog iets dat ik eerder al meerdere malen aan heb gegeven (toen de klantenservice nog bereikbaar was...): dat je zelf je favourieten kunt beheren. Deze worden automatisch verwijderd maar ik wil kunnen zien wat een vergelijkbaar item op heeft gebracht als ik een prijsindicatie moet opgeven.

Catawiki
    Beste A. Bovenschutte,

Het is begrijpelijk dat u waarde hecht aan een geschikte veilingcategorie en de vermelding van juiste informatie over de levering van het kavel. Wij kunnen ons voortellen dat u hierover graag in contact komt.

Wij hebben u zojuist gesproken over de door u genoemde punten. Bedankt voor uw toelichting en tijd.

Wij hebben besproken dat wij actie voor u ondernemen over de veilingcategorie en de verzendinformatie.

Het spijt ons dat u het aanmaken van een kavel als frustrerend en tijdrovend ervaart. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Bij het aanmaken van een kavel wordt u verzocht om een aantal specificaties in te vullen. Op die manier krijgen bieders een goed beeld van het item. Daarnaast zorgen de kavelspecificaties ervoor dat items gemakkelijker gevonden kunnen worden en dat filtering in zoekresultaten mogelijk wordt gemaakt. Dit zorgt voor meer geïnteresseerden op uw kavelpagina. Dit kan gunstig zijn voor uw kavelopbrengsten.

Om inzage te krijgen in eerdere veilingresultaten, hebben wij u aangeraden het kavelnummer te noteren. Aan de hand van het kavelnummer heeft u altijd inzage in eerdere resultaten.

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaringen en feedback.

Catawiki
    A Bovenschutte
    Bedankt voor de telefonische reactie, fijn om eindelijk iemand gesproken te hebben (ook al was ik genoodzaakt om dit via klachtenkompas te regelen). Ik hoop voor zowel de gebruikers van Catawiki als de organisatie dat de bereikbaarheid sterk gaat verbeteren in de nabije toekomst.

Ik vertrouw erop dat het goed komt wat betreft de veilingcategorie. Ik hoop ook dat het aanmaken van een kavel (weer) iets eenvoudiger wordt. Ik begrijp uw uitleg wel maar de gebruiksvriendelijkheid voor aanbieders vind ik (sterk) achteruit gegaan doordat telkens lange lijsten met o.a. namen en typeringen doorgescrolled moet worden (soms staan er zelfs 3 dezelfde namen achter elkaar, dit doet de lijst niet korter maken...). Ik hoop echt dat jullie hier nog eens goed naar willen kijken, desnoods getoetst door een select groepje gebruikers die eerlijke feedback kunnen geven.

Jammer dat het niet mogelijk is om favorieten zelf te kunnen beheren. Uw suggestie om aan de hand van kavelnummers eerdere opbrengsten van veilingen te kunnen naslaan is nogal omslachtig. Van u begreep ik dat het ook niet meer mogelijk is om opbrengsten van eerdere veilingen te bekijken i.v.m. de beperkte opslagruimte op de site. Het lijkt mij echter zowel voor bieders als voor aanbieders zeer zinvol om in te kunnen schatten wat een reële prijs is door te kunnen zien waar eenzelfde of sterk vergelijkbaar item eerder voor geveild is via Catawiki.

Op tv zie ik de reclame van Catawiki geregeld voorbij komen, ik hoop echter wel dat Catawiki organisatorisch de groei aan kan. Scheelt heel veel gefrustreerde gebruikers ;-)

Ook een klacht indienen over Catawiki?