Klacht Catawiki: Misbruik autobod door catawiki

Yoyyay

Ik wilde een bod van 115€ doen op oorbellen die 10 minuten voor deeindtijd op 110 € stonden.
Ik vergiste me en met een niet gezien 1 tje erbij tikte ik ook nog per ongeluk het autobodknopje aan: autobod op 1115€, oeps!!!
In de paar minuten tot de eindtijd werd de tijd zeker 6 of 7 keer verlengd door biedingen van een en dezelfde bieder.
En ja hoor de oorbellen die geschat waren op 350€ en waar tot dan toe niet druk op geboden werd haalden natuurlijk de 1100€.
Ik denk dat Catawiki zelf de andere bieder was want deze oorbellen waar ook nog steentjes aan ontbraken konden nooit deze prijs halen !

Ik vind dat de prijs van de oorbellen niet door Catawiki mag worden opgedreven.
En dat ze zeker niet voor deze astromische prijs verkocht mogen worden.

Geachte Yoyyay,
    Wat vervelend dat de veiling niet is gelopen zoals u had gewenst. We kunnen u er van verzekeren dat Catawiki niet op een veiling meebiedt om de prijs op de drijven. Wij hebben de veiling onderzocht en zien dat deze normaal is verlopen. Een andere geïnteresseerde bieder heeft mee geboden, deze wilde het object schijnbaar graag winnen.
    Bij een veiling staat de prijs nooit vast. Bij sommige duurdere kavels wordt door de veilingmeester een schatting van de opbrengst getoond. Deze schattingen betreffen een ruwe indicatie en bieden daarom geen garantie voor de werkelijke opbrengst of waarde.
    Biedingen op een veiling zijn bindend. Als u een veiling heeft gewonnen, bent u verplicht om dit kavel af te nemen als de verkoper een particulier is. Wij zullen onderzoeken in hoeverre wij u tegemoet kunnen komen en u per e-mail op de hoogte brengen van het vervolg.
    Geachte Yoyyay,

Na meerdere berichten heen en weer heeft u ons bewijzen aangeleverd waarom deze verkoper wel als Pro-verkoper gezien kan worden. Omdat de verkoper als Pro wordt gezien, heeft u het recht op herroeping. Op basis hiervan hebben wij de koop voor u kunnen annuleren.
    We begrijpen dat de kwestie niet is gelopen zoals u had gewenst. We willen u hartelijk bedanken voor uw geduld en begrip.

Catawiki

Ook een klacht indienen over Catawiki?