Klacht Catawiki: NIET geleverd, maar wel door mij betaald Schilderij J.B. Grancher

emilopera

Op 8 januari jl. betaalde ik Catawiki € 344 voor het via veiling verworven kavel nr. 2547381.
Verkoper is Art Galerie Johannes. Veilingmeester is Albert Goldenbelt. Ondanks bijna tien rappels aan de verkoper en vier e-mails aan Albert Goldenbeld en een telefoongesprek met hem, heb ik het schilderij nog steeds niet ontvangen. Ik heb gevraagd naar eventuele teruggave van het bedrag van € 344. De Veilingmeester houdt m.i. de boot af; de Verkoper laat niets van zich horen. Ik vermoed thans kwade trouw en malafide handelingen. Ik stel nu Catawiki verantwoordelijk voor hetzij het aanbieden van het schilderij van J.B. Grancher aan mij, hetzij snelle terggave van € 344 op mijn bankrekening.
( emilopera )
E.L.Samuels
Ieplaan 55
2565LE 's-Gravenhage

1. Binnen vijf dagen levering van het schilderij van J.B. Grancher aan mij op Ieplaan 55 2565LE 's-Gravenhage, OFWEL
2. terugstorten van het totaal bedrag van € 344 op mijn bij Catawiki bekende bankrekening.
3. Een schadevergoeding van € 250,-- wegens laakbare handelingen, vallende buiten regels van goed maatschappelijk verkeer en handel via veilinghuis Catawiki.

Geachte heer Samuels,
    Bedankt voor uw melding, vervelend dat uw schilderij nog niet is aangekomen. Wij gaan dit onderzoeken en contact opnemen met de betreffende verkoper en veilingmeester voor meer informatie over de status van de verzending. Wij zullen u per e-mail hierover nader informeren.
    emilopera
    Nog steeds heb ik geen enkele bericht ontvangen van Catawiki met betrekking de levering van het op 8 januari betaalde schilderij "landschap "van J.B. Grancher, verkoper Art Gallery Johannes. Wel heeft een medewerker van het management van Catawiki gebeld, met de opmerking dat de zaak in onderzoek wordt genomen. Hoewel rijkelijk laat en ik reeds zeer vaak Veilingmeester A. Goldenbeld heb gerappelleerd, evenals de verkoper. Wens z.s.m. het schilderij of € 344,--
    E.L.Samuels
    Geachte heer Samuels,
    Wij begrijpen dat het voor u frustrerend is dat het onderzoek zo lang in beslag neemt. Dit komt doordat we via diverse wegen contact hebben proberen te krijgen met de verkoper. We zullen op korte termijn u hierover verder informeren.
    Catawiki
    Geachte heer Samuels,Onze financiële administratie heeft laten weten dat u inmiddels het bedrag terugbetaald heeft gekregen. Wij hopen dan ook dat het probleem hiermee is opgelost. Wij hebben verder de betreffende verkoper geblokkeerd en zullen onderzoeken of we verdere stappen kunnen ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Ook een klacht indienen over Catawiki?