Klacht Catawiki: Ondermaatse bemiddeling.

MVlasblom

Ik heb een item geveild via catawiki, namelijk een portfolio van CRASH. Nu blijkt het dat de koper niet tevreden is met zijn aankoop omdat er vingerafdrukken op de prenten zitten en er een hoekje gebogen is. Dit bericht heb ik ruim een week geleden ontvangen, vervolgens direct contact gezocht met de koper omdat ik graag foto's van de schade wilde zien. als de schade door de verzending komt moet ik binnen een week bewijs laten zien om een schade te kunnen claimen. nooit meer een reactie gehad. zowel van catawiki niet en van de koper niet. Nu zijn we sinds de verkoop ruim een maand verder en heb ik en geen kunst en geen geld. Ik probeer al twee dagen de klanten service te bellen en zit steeds ruim een uur in de wacht waarna de lijn wordt verbroken. Hoe krijg ik mijn geld of mijn kunst terug als beide partijen niet reageren.

Ik wil dat ze of contact vinden met de koper en dat ik mijn kunst terug gestuurd krijg, of als ze hem niet te pakken krijgen, het vastgehouden bedrag toch naar mij overmaken.

Catawiki
    Geachte MVlasblom,

We begrijpen dat het vervelend is dat er een claim is geopend en dat u afhankelijk bent van de snelheid van andere partijen.

We hebben rechtstreeks contact met elkaar gehad en uitgelegd dat de koper foto's had doorgestuurd om zijn claim te ondersteunen. Echter was dit bestand niet te openen en daarom hebben we hem nogmaals verzocht om de foto's door te sturen, ook rechtstreeks naar u. Daarna zal beoordeeld worden of de claim gegrond is.

We doen ons best om zo spoedig mogelijk naar een oplossing toe te werken, echter zijn wij net als u afhankelijk van andere partijen. We vragen verkopers & kopers altijd eerst samen tot een oplossing te komen. Mocht dat niet lukken dan kunnen wij uiteraard bemiddelen. Mocht een claim dan niet snel genoeg worden opgelost dan zullen wij hier acties op ondernemen. We geven soms deadlines, we laten onze experts beoordelen wat schappelijke oplossingen zouden zijn en we overleggen met alle partijen wat de beste oplossing kan zijn.

Het is inderdaad op sommige momenten lastig om ons telefonisch te bereiken. Wij hebben momenteel een erg grote toestroom aan e-mails en telefoontjes waardoor we onze gebruikelijke servicelevels niet behalen. We doen er alles aan om die achterstand in te halen en zijn al een heel eind op weg, binnenkort zal de achterstand weggewerkt zijn en krijgt u weer sneller een reactie. Wanneer de wachttijd langer dan 20 minuten is wordt de verbinding verbroken omdat wij dan niet kunnen garanderen dat u spoedig wordt geholpen. Er wordt gekeken of dit anders kan. Excuses voor het ongemak dat u hiervan ondervindt.

Catawiki

Ook een klacht indienen over Catawiki?