Klacht Catawiki: Onmogelijkheid om reële verzendkosten op te voeren; catawiki dwingt je om te laag in te zetten.

sceptischeconsument

Het begint ermee dat Catawiki niet bereikbaar is, bijvoorbeeld per telefoon om echt een bijzonder geval te bespreken, zeker als je vraag acuut of urgent is is er gewoon geen overleg mogelijk - uitermate frustrerend. Maar nu de nog grotere klacht: wanneer je bij een kavel je verzendkosten wilt berekenen door een vrachtdienst anders dan Post.nl (bijvoorbeeld door een grotere maat dan 1 meter), dan kom je door verschillende aanbieders een soort natte-vingerquote te vragen op bedragen die standaard te hoog worden aangemerkt door Catawiki? Wie is Catawiki om dat zomaar te bepalen? Het erge daaraan is dat je alleen een bedrag kan invullen dat Catawiki redelijk vindt en die is dus standaard te laag (als je hoger zit vanwege die reële begroting dan kun je niet verder naar het volgende scherm, dus dat is een ramp als je graag iets wilt verkopen). Nu moet ik bijvoorbeeld een zwaar pakket naar Portugal opsturen voor de maximale prijs die Catawiki goedkeurt en waarop ik dus tientallen euro's uit eigen zak (van de opbrengst dus) zal moeten bijleggen. Zoooo absurd en ergerniswekkend van Catawiki. Je wordt dus gedwongen om mee te gaan in hun standaard te lage prijsstandaard als je wat wilt. Anders blijf je voor eeuwig steken in dat schermpje. Van ellende toets je dan maar het bedrag in wat wel wordt geaccepteerd.

ik wil dat er onmiddellijk contact met me wordt opgenomen om deze vreselijk instelling op de website ongedaan te maken (ik zal nog eens precies uitleggen wat er allemaal dodelijk ontmoedigend aan is) en ik wens dat catawiki de meerkosten voor mijn verzending voor haar rekening neemt.

Ook een klacht indienen over Catawiki?