Klacht Catawiki: Onterecht opzeggen van mijn account.

Leo

Een eerder account van mij werd door Catawiki geblokkeerd omdat ze niet tegen kritiek kunnen.

Als je in je beoordeling NEUTRAAL aankruist omdat een professionele grote verkoper (lees grote klant van Catawiki) een kavel geleverd heeft welke gewoon ondeugdelijk is en niet voldoet gaan ze gelijk, zonder wederhoor, partij kiezen voor deze grote klant.

Commerciële redenen dus i.p.v. kwaliteit van hun veilingen en kavels bewaken.

Op naam van mijn partner heb ik een tweede account aangemaakt; gekocht en verkocht; 100% tevreden kopers.

Inmiddels had Catawiki door dat het om dezelfde persoon/ gebruiker ging (hetzelfde adres en bankrekeningnummer); hadden hier geen problemen mee en adviseerden mij gewoon met dit tweede account door te gaan.

Mijn verzoek mijn eerste account dan gewoon weer actief te maken leidde linea recta tot blokkering van dit tweede account. Zonder opgaaf van reden (herhaaldelijk gevraagd zonder antwoord).

Activeren van mijn oorspronkelijke account.

Geachte heer,

Bedankt voor het delen van uw klacht. We vinden het jammer dat u van mening bent dat Catawiki niet tegen kritiek kan.

U benoemt in uw bericht een kavel dat ondeugdelijk geleverd zou zijn. Daarbij geeft u ook aan dat Catawiki daarbij partij heeft gekozen voor de grote klant. Wij vinden het erg jammer dat u deze ervaring heeft. Wij zien dat de verkoper in deze kwestie u twee keer een koppelingen op heeft gestuurd, ondanks dat, voor zover wij dit weten, er al correcte koppelingen geleverd waren en het kavel conform omschrijving was. Mocht deze ervaring over een andere kwestie gaan, dan vernemen wij uiteraard graag meer informatie over de betreffende kwestie en zullen wij deze onderzoeken.

Inzake uw tweede opmerking heeft u ons gemaild over een vraag met betrekking tot uw eerste account. U mailde ons met het e-mailadres dat is gekoppeld aan het tweede account. Het was ons hierdoor in de eerste instantie onduidelijk hoe de situatie in elkaar zat. Uw tweede account was inderdaad niet geblokkeerd en omdat wij niet op de hoogte waren van uw eerste account hebben wij aangegeven dat u weer kon bieden.
    Na onderzoek werd duidelijk wat de reden is geweest waarom uw eerste account geblokkeerd is. Na herhaaldelijk waarschuwen hebben wij vorig jaar moeten besluiten om uw account te blokkeren zodat u geen gebruik meer kan maken van ons platform. Om die reden hebben wij ook uw tweede account moeten blokkeren.
    Wij begrijpen dat dit voor u geen wenselijke situatie is. Desalniettemin blijven wij bij ons besluit en zal uw account geblokkeerd blijven.

Leo
    Ik heb inmiddels een derde account aangemaakt en jullie zullen er nu niet achter komen dat dit van mij is. Bijzonder lullig een tweede account te blokkeren zonder dat daartoe aanleiding is.

En als een professionele verkoper rotzooi levert, zelf vertelt dat hij het kavel niet heeft gecontroleerd en het uiteindelijk oplost dan mag mijn oordeel toch gewoon Neutraal zijn?? Ik verwacht van een prof in 1 keer een juiste levering. Bol.com hoeft dit echt niet te flikken.
    Leo
    Catawiki beweert dat volgens hun de kavel voldeed aan de omschrijving. Wat een lariekoek, dat kunnen ze helemaal niet weten. Zij controleren kavels zelf nooit voorafgaand aan verzending. En hoe kunnen ze nou beweren dat juiste koppelingen zijn geleverd? Waren ze daarbij? Of praten ze gewoon deze grote klant na.
    Hoe kan iemand zich nu veilingmeester noemen als hij zaken beweert die hij niet kan bewijzen? Hoe stom kun je zijn als veilingmeester.
    Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie.
    We begrijpen dat het voor u niet gewenst is dat ook uw tweede account geblokkeerd is. U geeft aan dat dit zonder aanleiding is gebeurd. Graag lichten wij u toe dat de aanleiding van het blokkeren van uw eerste account aan u kenbaar is gemaakt. Wij hebben u kenbaar gemaakt dat het niet langer gewenst is dat u gebruik maakt van Catawiki. Om deze reden hebben wij ook uw tweede account geblokkeerd. Ook uw derde account kunt u niet gebruiken voor verkoop.

Inzake uw gekochte kavel hebben wij de communicatie tussen u en de verkoper gecontroleerd. Allereerst willen wij u onze excuses aanbieden. Het kavel functioneerde in de eerste instantie inderdaad niet volledig. De verkoper heeft vervolgens dezelfde dag of binnen enkele dag gereageerd en u daarbij constant een oplossing aangeboden (kavel mocht retour, is gerepareerd en opnieuw verzonden, extra decoder opgestuurd, etc.).
    Uw oordeel mag uiteraard neutraal zijn, we begrijpen dat u graag in één keer het kavel naar behoren had willen ontvangen. We hopen dat u daarnaast de service waardeert die de verkoper u vervolgens heeft geleverd om de kwestie op te lossen.

Leo
    Het moet toch niet gekker worden. Een professionele verkoper levert troep en dan moet ik waarderen dat hij dit oplost.
    Typisch Catawiki. Ze vinden het de normaalste zaak van de wereld dat uitsluitend via Klachtenkompas problemen worden opgelost en niet door hunzelf. En dan moet je nog blij zijn ook.
    Probeer eens van Klachtenkompas af te komen en ga die tent zelf eens managen!

Ook een klacht indienen over Catawiki?