Klacht Catawiki: Rolex verdwenen, ik draai hier zelf voor op ?????

# 191602
monica67

ik heb een Rolex verkocht voor 2200 Euro en opgestuurd naar de koper in Frankrijk.
De koper geeft bij mij aan dat het horloge niet goed werkt. Ik geef aan het horloge terug te sturen om het te laten repareren op mijn kosten ( als het echt kapot is ).
Hij verstuurd het verzekerd terug, maar het komt niet aan bij mij. De pakketbezorger van post.nl blijkt het dure horloge in een fietsmand van een fiets die voor ons huis stond gelegd te hebben en bij ons een briefje in de bus gedaan te hebben met de vermelding dat hij een pakket in de fietsmand voor ons heeft gelegd. Als wij 's nachts thuiskomen vinden we het briefje in de bus , maar geen pakketje in de fietsmand. Oplossing Catawiki:
de verkoop word ontbonden, ik word geroyeerd, de commissiekosten en zelfs gemaakte kosten van de koper moet ik betalen en het horloge moet ik maar claimen via de verzekering..............

De koper krijgt zijn terug van de verzekering, ik wil gewoon de opbrengst van de verkoop via Catawiki gestort krijgen. Op welke verzekering moet ik volgens Catawiki een pakketje claimen wat niet is geleverd ??? Ik snap dat Catawiki de commissie willen hebben en daar hebben ze dan ook recht op.
Lijkt me een simpele zaak, iedereen tevreden.

Geacte monica67,

Bedankt voor het neerleggen van uw klacht.

Het spijt ons om te vernemen dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Graag lichten wij de situatie stapsgewijs toe.

De Rolex werd op 9 september geveild en vervolgens op 10 september betaald. Het horloge hebt u opgestuurd op 12 september en deze is probleemloos bij de koper aangekomen. Het horloge is vervolgens op 17 september teruggestuurd door de koper om vervolgens op 22 september te worden afgeleverd. Voor dit pakket is een handtekening gezet en dus officieel afgeleverd.

U heeft echter aangegeven dat de PostNL een briefje in de bus heeft gedaan met de boodschap dat het pakketje in de fietsmand voor de deur is gelegd. Het pakketje hebt u nimmer aangetroffen in de fietsmand. Hieruit kan geconcludeerd worden dat het pakketje is ontvreemd en dus dat er een strafbaar feit is gepleegd. Om deze reden hebben wij u aangeraden om aangifte bij de politie te doen. U kunt zich in veel gevallen beroepen op uw inboedelverzekering in dergelijke gevallen.

Daarnaast is het voor een derde partij niet toegestaan om een handtekening te zetten voor aangetekende post. Ook hiervoor kunt u aangifte doen en een onderzoek instellen bij PostNL. Het pakket is voor getekend en dus is er een verklaring afgelegd dat het pakket in goede orde aan u is geleverd. U geeft aan dat dit niet het geval is en daarom is op dit moment PostNL de partij waar u mee te maken zult hebben.

De koper heeft zich aan zijn afspraak gehouden door het pakket terug te sturen en dit is, als we op de bewijsbare feiten afgaan, gebeurd op 22 september. De verkoop hebben wij geannuleerd, daar de koper niet langer een partij in het geschil speelt. Wij raden u nogmaals aan om aangifte te doen van diefstal en contact op te nemen met PostNL.

Het klopt dat u niet langer deel kunt nemen aan de veiling. Dit is echter om andere redenen die reeds met u zijn gedeeld en bij u bekend zijn.

monica67
    Ik heb al 3x gebeld en een aantal keren gemaild naar jullie om uit te leggen dat de koper het horloge vergoed gaat krijgen van de Franse post !!!! Er is mij toegezegd dat jullie het geld wat in jullie beheer is ZEKER NIET teruggaat naar de kopende partij. Kun jij mij nu dan eens uitleggen waarom dit nu TOCH gebeurd ???? Jullie nemen in dit geval willens en wetens een groot risico voor MIJ !!!! Als de koper beide bedragen zelf houdt, ben ik mijn horloge kwijt en incasseert hij daar de waarde van
    Geachte monica67,

Bedankt voor uw reactie.

Het spijt ons om te vernemen dat u niet achter onze beslissing staat. Graag lichten wij deze nogmaals toe.

De koper heeft in overleg met u het horloge teruggestuurd. Dit was een aangetekende verzending en er is voor getekend. U geeft aan dat u een briefje in de bus heeft gekregen, geschreven door de postbode. Er zijn dus officiële papieren in uw bezit die bewijzen dat het pakket is afgeleverd en dat ervoor getekend is.

Desondanks heeft u het horloge niet in uw bezit en het is (waarschijnlijk) ontvreemd uit uw fietsmand. Wij hebben volgens de beschikbare feiten gehandeld en kunnen ons niet mengen in geschillen tussen u en de postfirma. Er is getekend zonder uw toestemming. Het is onbekend door wie en dat is een zaak die u met zowel de politie als de postfirma kunt opnemen.

Wij willen u nogmaals adviseren om zo snel mogelijk uw beklag bij zowel de postfirma als de politie neer te leggen.

Catawiki

Ook een klacht indienen over Catawiki?