Opgelost door Catawiki: Twee zendingen worden betwist maar krijg geen reden waarom

sad Opgelost
Ruud Haagen

Ik heb een kavel per aangetekend verstuurd naar de koper:wonend in Italie. Deze beweerd het artikel niet te hebben ontvangen.Ik heb het bewijs dat ik de aangeboden kavel wel heb verzonden en wel per aangetekend Kavelnummer 20320777 een ouderwetse petrolium komfoor van koper. Na weken wachten krijgt de koper zijn zin en word de koop geanuleerd. Heb catawiki hier over gemaild hoe dit mogelijk is dat zij de koper zijn zin geeft en de zending kan anuleren. Catawiki geeft hier geen gehoor aan. De koper lacht in zijn fuistje omdat catawiki zijn leugen is gaan geloven Hoe is het mogelijk dat ik de verkoper de zending per aangetekend verstuurd en catawiki de verkoper uit Italie gelooft. Mij dus voor leugenaar uit maken en de leugenaar geloven Ik wil dat deze Anulering dat ook nog tenonrecht is ongedaan word gemaakt.Klacht 2 Ook een koper uit Italie en alweer een ouderwetse komfoor maar nu van giet ijzer.Kavelnummer 20719723 Deze heb ik ook per aangetekend verzonden. Nu komt het:de koper betwist de zending alweer. Ik vraag de wat de reden is maar krijg van de koper geen antwoord. Ik heb catawiki hier over gemailt maar daar krijg ik ook geen antwoord van Je hoe ze niet proberen te bellen want dan laten ze je een muziek bandje luisteren. Is dit een klanten service

Ik wil dat de anulering ongedaan word gemaakt omdat dekoper alles aan elkaar liegt. Hij beweerd geen zending te hebben ontvangen terwijl ik de zending per aangetekend heb verstuurd.Bij de tweede comfoor word geen reactie gegeven waarom het betwist word. Niet van de koper en ook geen reactie van catawiki

Catawiki
    Geachte Ruud Haagen,

Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan en dat u ons niet heeft kunnen bereiken. Excuses daarvoor.

Inmiddels hebben we u uitleg gegeven over de eerste kwestie, kavelnummer 20320777. We hebben u in het eerste bericht gevraagd om de verzending in de gaten te houden omdat het pakket nog niet was afgeleverd. Wanneer we de track en trace informatie raadplegen zien we namelijk staan dat er iets verkeerd gaat in het verzendproces en dat Post NL u aanraadt om contact op te nemen met hen. Uiteindelijk hebben we u laten weten dat wij niets anders kunnen doen dan de aankoop kunnen annuleren. Dit is puur gebaseerd op de feiten, die terug te vinden zijn in de verzendgegevens. Wij zullen zulke drastische beslissingen niet nemen als daar geen gegronde reden voor is.

Bij het andere kavel, 20719723, hebben we een claim geopend omdat ook hierbij de verzending niet vlekkeloos verloopt. Het pakket ligt ergens stil en er is al weken geen vooruitgang te zien. We hebben hier inmiddels meer duidelijkheid over gegeven door middel van een rechtstreeks e-mailbericht.

Iedere koper heeft een garantie bij ons. Tot 10 dagen na betaling van de factuur kan er een claim geopend worden als daar een gegronde reden voor is. Gegronde redenen zijn bijvoorbeeld: een niet aangekomen pakket, een beschadigd pakket of een object dat niet aan de omschrijving voldoet. We houden de uitbetaling aan de verkoper dan uitgesteld totdat de kwestie is opgelost. Voor verkopers hebben wij uiteraard ook een garantie. Wanneer een koper niet op tijd betaalt zullen wij ons best doen om die betaling alsnog te innen. Mocht er uiteindelijk niet betaald worden dan zullen wij de order annuleren en het kavel opnieuw aanbieden op de veiling. Het enige wat wij dan in tussentijd vragen is om geduld te hebben. Daarnaast mag onze hulp altijd gevraagd worden wanneer er bijvoorbeeld bemiddeld moet worden of wanneer er een taalbarrière is.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Catawiki

Ruud Haagen
Ik hoop dat alles na wens verloop omdat catawiki er achter is gekomen waar de fout ligt. In maar afwachten op de betaling waar ik recht op heb.Hier over hoort U nog als alles na wens verloop.Daar bedoel ik mee. Ben pas tevreden als de betalingen op mijn rekening bij geboekt is. Zo lang dat nog niet is gebeurd ben ik niet tevreden In afwachting.. De zendingen zijn tijdens het vervoer zoek geraakt dus is het afwachten of de paketen nog boven water te krijgen zijn. Anders eis ik van tntpost een vergoeding voor beide zendingen. Een koperen komfoor uit het jaar 45 a 50 en een giet ijzeren komfoor uit het jaar 30 a 45 Het is dus afwachten. Vandaag 25-10-2018 heb ik naar post.nl gebeld over de stand van zaken en zijn nog bezig met het onder zoek eind deze maand krijg ik er bericht van hoe of wat. Het is dus afwachten. Deze zending kan als vermist worden beschouwd. Heb Catawiki hier over ingelicht. De koper zal zijn of haar koop moeten annuleren.

Ook een klacht indienen over Catawiki?