Opgelost door Catawiki: Veel kosten en geen produkt.

Carola

Via de Catawiki site een veilingkavel "gewonnen". Betaald : € 100,00 voor object
€ 9,00 veilingkosten en € 29,99 verzendkosten. Totaal € 138,99.
Ontvangst marmeren wastafel in zwaar beschadigde staat. Verpakkingsmateriaal ontoereikend voor gewicht en kwetsbaarheid product. Foto's direct bij ontvangst van product en deels nog in verpakking gemaakt. Gemeld bij Catawiki en verkoper met foto's en klacht. De optie die mij nu nog gegeven wordt door Catawiki : Pakket retourneren naar afzender in Italië op mijn kosten.( Verzender reageert niet op mails van Catawiki en mij ). Krijg als compensatie van Catawiki een voucher van € 20,= en mits ik de verzending terugstuur mijn kale aankoopbedrag van € 100,= terug.
Deze voucher wil ik niet gebruiken omdat ik in de handelswijze van Catawiki geen vertrouwen meer heb en hier door geen veiling aankopen meer wens te doen.
Per saldo heeft het mij opgeleverd: geen product en bijna €70,= aan extra kosten.

Mijn inziens heeft de verkoper de plicht het zorgvuldig te verpakken, zodanig dat het risico op beschadiging nihil is. De internet bestelling wordt ongedaan gemaakt zonder retourkosten en terugbetaling van de gehele factuur, inclusief de verzendkosten en veilingkosten.

Catawiki
    Geachte Carola,

Bedankt voor het neerleggen van uw klacht.

Het spijt ons om te vernemen dat het kavel in deze staat bij u is aangekomen. Het is begrijpelijk dat u een beschadigd object niet wilt behouden.

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en in behandeling genomen. Daar de Italiaanse verkoper helaas niet meer reageert, willen wij u compenseren in de vorm van vouchers voor het terugsturen van het kavel.

U geeft aan dat u alleen het kavel aankoopbedrag van €100 van ons terug zou krijgen. Het spijt ons dat u in deze veronderstelling bent, daar dit niet het geval is. Wanneer wij een koper terugbetalen, storten we het gehele aankoopbedrag terug. Dit is inclusief de eerste verzendkosten en ook de commissiekosten. In dit geval dus het volledige bedrag van €138,99.

Inmiddels hebben wij u ook per e-mail benaderd over de kwestie en hopen dit snel op te kunnen lossen.

Catawiki
    Carola
    Klacht is in alle billijkheid en tot tevredenheid opgelost.

Carola

Ook een klacht indienen over Catawiki?