Klacht Catawiki: Verkoop autorisatie onterecht ingetrokken door catawiki

Pipo

Sinds gister krijg ik een mail van Catawiki met daarop dat mijn autorisatie is ingetrokken en onterecht ook. Ik heb vaak kavels via Catawiki verkocht, maar soms gebeurt het wel eens dat er iemand biedt en dus ook niet serieus tot betaling komt, terwijl Catawiki hanteert dat als men heeft geboden ook tot een overeenkomst komt.
Nu is het zo dat ik een oude camera heb aangeboden, eerste keer is men niet tot betaling gekomen en bij de tweede keer aanbieden het zelfde weer, geen betalingen. Nu is het zo dat Catawiki mij telefonisch aan geeft dat er twee keer is geboden met zelfde ip adres en dat het mogelijk gaat om mijn ip adres. Echter vindt ik dit dan wel erg waanzinnig, want ligt er iets aan mijn internet veiligheid of dergelijke? Maar echter ben ik gewoon onterecht door Catawiki geblokkeerd. De service biedt mij echter vervelend ervaring op eerder ook een pc aangeboden voor €150,- en men kwam niet tot betaling tweede keer aangeboden en verkocht voor €30,- Dus een verlies van 120,-

Ik wil weer normaal aan de slag op Catawiki kunnen en dat de autorisatie weer normaal wordt.
Ik heb echter niets te maken met zelf over biedingen, ik ben al meer dan 1 jaar actief op Catawiki met alle lof en eerlijkheid. En hou er zeker niet van om als crimineel beoordeeld te worden.
Bij een tweede mislukte bieder, wordt ik geblokkeerd en ook onterecht.
Voorbeeld bij de eerder pc kavel, daar is men ook niet tot betaling gekomen, dan is er toch ook heel veel te verwijten aan catawiki zelf.
Nu Catawiki mij vertelt dat mijn ip adres of machine twee keer voorkomt, daar weet ik echter niets van en daar heb ik zelf niet op geboden. Verder sta ik echter niet te popelen om rijk te gaan worden met een defecte camera die een lage waarde heeft, mits alleen leuk is voor een camera verzameling.
Ook wordt er telefonisch gebrekkige informatie geleverd dat ik het hele verhaal nog niet helemaal begrijp.
Tot slot ik voel me als crimineel behandeld en beoordeeld te worden door Catawiki.

Geachte Pipo,
    Bedankt voor het melden van uw klacht. We begrijpen dat dit geen fijne situatie voor u is. Op dit moment zijn wij uw kwestie voor u aan het onderzoeken. Wij zullen u hier binnen enkele werkdagen per e-mail van op de hoogte brengen. Bedankt voor uw geduld.
    Geachte Pipo,

Graag komen wij bij u terug inzake uw klacht.

Het klopt wat u zegt dat wanneer men heeft geboden er een koopovereenkomst is gesloten. Catawiki doet er daarom ook alles aan om de koper tot betaling over te laten gaan; wij sturen meerdere betalingsherinneringen, proberen telefonisch contact te leggen en zetten uiteindelijk een incassobureau in. Als dit uiteindelijk niets oplevert, dan zal de koop geannuleerd worden zodat u het kavel wanneer gewenst opnieuw aan kan bieden. Het is mogelijk dat een kavel een eerste keer veel oplevert, maar een andere keer minder.

U geeft aan dat er telefonisch gebrekkige informatie verstrekt is. De reden hiervoor is dat wij deze kwestie verder voor u moesten onderzoeken, zoals u telefonisch ook geïnformeerd bent.

We vinden het jammer dat u de ervaring heeft als crimineel behandeld te worden. Dat is uiteraard niet onze intentie. Wij hebben echter wel een serieus vermoeden van fraude. Dit hebben wij u inmiddels per e-mail toegelicht. Daarin hebben wij ook aangegeven hoe dit opgelost kan worden. Wij helpen u graag dit spoedig op te lossen.

Pipo
    contact opgenomen met mijn vrienden en die gaven aan allemaal dat zei geen gebruik hebben gemaakt van Catawiki. Nu zit ik met alle gebakken peren. U geeft aan per mail dat ik beide kavels moet betalen om mijn autorisatie terug te krijgen, maar dat is toch degelijk behandeling als crimineel? Gezien de betaling tot eindelijk weer aan mij overgemaakt wordt, zou ik dus willen weten wat de kosten van beiden kavels zijn? En de veilingkosten? Een eerlijke burger moet nu andermans rekening betalen.
    Pipo
    Het is maar dat ik mijn account terug wil, gezien ik dit doe als hobby. Maar nu zie ik dat ik de vuile was van iemand anders moet opruimen.
    Pipo
    aangezien ik alsnog als hoofdverdachte door jullie crimineel beleid wordt gezien. Ben ik tot de conclusie gekomen niet en nimmer met catawiki te maken wil hebben. Aangezien ze als criminele organisatie zijn voor mij, zoals op Radar tros wordt beaamd doorleden van catawiki. En aangezien de probleem niet serieus wordt genomen door catawiki mogen ze mijn account verwijderen. ik heb meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik hier niets van af weet en mij als nog dwingen om jullie probleem op te lossen.
    Pipo
    Ik heb nergens mee te maken, als u er van overtuigd bent dat ik de dader ben, dan kunt u naar de rechter stappen. De rechter zal nooit iemand op vermoedens veroordelen. Aangezien jullie niet zelf aan de Nederlandse en nog aan de Europese wetgeving en regels houden is dat u waarschijnlijk zelf voor de rechter moet verschijnen. Ik wil niets meer met jullie te maken hebben en ook geen mails of nieuwsbrieven meer ontvangen. Ik ben er helemaal klaar mee en heb dit nog nooit mee gemaakt.

Ook een klacht indienen over Catawiki?