Klacht Catawiki: verwijderen bod

Klachtnummer
# 308829
Gebruiker
IlseF
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb per ongeluk een bod van €1,- uitgebracht, via de app, op een kavel waarvan ik niet had gezien dat de verkoper uit Zweden komt. Via de app hoef je maar even iets te lang je vinger op je scherm te hebben en je kan niet meer terug. Het gaat om een opgezette Eland en ik dacht dat die uit Zweden kwam maar de verkoper niet. Er zitten dus hoge verzendkosten aan die ik uberhaupt niet kan betalen en ook kon ik mijn bod niet intrekken. Nou vermoed ik niet dat de verkoper zoiets voor 1 euro verkoopt maar toch wil ik het bod graag verwijderd hebben. Ook kon ik niks over een reserve price vinden. Ik heb de veilingmeester een bericht verzonden afgelopen maandag. Nog geen reactie ontvangen. Gister de klantenservice een bericht gezonden en ook geen reactie. Ik weet niet welke servicelevel Catawiki aanhoud maar ik had toch wel een reactie mogen verwachten.

met vriendelijke groet,

De oplossing

Graag zie ik alsnog mijn bod verwijderd van kavel nr 19282743

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Catawiki hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Catawiki
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste IlseF,

    Bedankt voor het neerleggen van uw klacht.

    Het spijt ons om te lezen dat u per abuis de verzendkosten van het kavel niet had gezien toen u uw bod plaatste. In dit geval ging het om een kavel dat erg zwaar en omvangrijk was, waardoor de verzendkosten logischerwijs hoog zijn. In uw klacht geeft u aan dat u graag uw bod wilt laten verwijderen. Uw verzoek vanzelfsprekend bekeken, echter was dit geen onreglementair bod. Wij verwijderen biedingen die overduidelijk een verkeerd bod zijn (bijvoorbeeld 1000 euro in plaats van 100 euro), maar in dit geval hebt u één euro geboden.

    Op het einde van de veiling is er nog flink geboden door andere gebruikers, die het kavel graag wilden bemachtigen. U bent dan ook 'gewoon' overboden, zoals verwacht werd. Wij willen u aanraden om met het meebieden altijd goed te letten op de verzendkosten, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

    Onze excuses dat u enige tijd heeft moeten wachten op een reactie onzerzijds.

    Met vriendelijke groet,
    Catawiki

Ook een klacht indienen over Catawiki?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen