Klacht Cathay Pacific: Ik heb niet mijn totale refund teruggekregen na het annuleren van een vlucht binnen 24 uur.

Klachtnummer
# 389102
Gebruiker
Esther#Klo
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Laatst had ik mijn vlucht naar Vietnam verkeerd geboekt. Een foutje kan gebeuren natuurlijk. Vervolgens heb ik de vlucht binnen 24 uur en via de website van Cathay Pacific geannuleerd. In het reglement van de airline staat dat als je dit doen, je het volledige bedrag terugkrijgt. Dus ik mijn refund aanvragen. Dat lukte niet. Dus heb ik Cathay Pacific gebeld. Volgens de jongen aan de telefoon was er niets aan de hand en werd mijn refund automatisch in werking gezet. Twee weken later had ik nog geen refund ontvangen, dus ik weer bellen. Er was iets verkeerd gegaan, maar nu kwam de refund echt mijn kant op. Vervolgens kreeg ik de helft van het bedrag terug. Toen ik weer belde kreeg ik te horen dat dit was omdat ik geen Amerikaanse nationaliteit heb. Terwijl mij eerst werd gezegd dat ik alles terug zou krijgen, en dit duidelijk in het reglement stond. Mijn mond viel open van verbazing. Kan Cathay Pacific bij elke annulering € 300,- in hun eigen zak steken?

Inmiddels heb ik de refund nog steeds niet terug.

De oplossing

Ik wil graag het volledige bedrag terug en dat de regels voor een refund duidelijk op de website van Cathay Pacific komen te staan.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Cathay Pacific hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Cathay Pacific?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen