Opgelost door Cathay Pacific: Schade aan bagage na ruim tien weken nog steeds niet vergoed

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 93810
Gebruiker
J. Vrij
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 7 november 2014 blijkt bij aankomst op Schiphol mijn koffer fors beschadigd te zijn. Ik meld dat aan de balie van de bagage-afhandelaar van luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific. Wil ik voor een schadevergoeding in aanmerking komen, dan moet ik BINNEN ZEVEN DAGEN een schriftelijke claim indienen, die vergezeld moet gaan van een "rapport van de reparateur, waarin vermeld staan de aankoopdatum, de aanschafprijs en een verklaring dat de bagage niet meer gerepareerd kan worden." Vervolgens blijft het stil. Op 23 december bel ik, krijg ik een bandje te horen en spreek ik een bericht in. Enige dagen later ontvang ik van Cathay Pacific een brief met de mededeling dat ik recht heb op 75 euro compensatie. Ik moet op een bijgevoegd formulier een verklaring ondertekenen dat ik deze 75 euro al ontvangen heb(!) en het formulier retourneren. Pas DAARNA zal worden uitbetaald. Ik stuur het formulier terug op 27 december. En tot op de dag van vandaag heb ik nog geen cent gezien!

De oplossing

Mijn aanspreekpunt SCHIJNT te zijn ene mevrouw Karin Tervoort. Wanneer ik haar telefoonnummer bel, is zij er steevast niet. Meestal krijg ik geen gehoor, en soms een collega die mij weet te vertellen dat mijn verklaring wel degelijk door Cathay Pacific is ontvangen, en dat er "binnen enkele dagen" zal worden uitbetaald. En dat laatste gebeurt dus niet. Cathay Pacific, indien je dit leest: KOM NOU EINDELIJK EENS JE FINANCI√čLE VERPLICHTINGEN NA!!! (Als KLANT ben je me trouwens sowieso kwijt: voor mij geen Cathay Pacific meer!)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Cathay Pacific hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    J. Vrij
    Datum
    Het beste bewijs dat 'Klachtenkompas' werkt! Nog geen twee uren nadat ik mijn klacht had gepubliceerd, mailde Karin Tervoort mij letterlijk: "Wij willen u mededelen dat het bedrag morgen op 22 of 23 januari op uw rekening staat. Onze welgemeende excuses voor het ongemak." En inderdaad: vandaag, 22 januari 2015, werd de beloofde 75 euro op mijn rekening bijgeschreven. Bedankt, Klachtenkompas!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J. Vrij
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Cathay Pacific?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen