Klacht CBW reizen: CBW reizen niet betrouwbaar

M & F

Via Vakantieveilingen plaatsten wij een bod op een 'Rondreis Turkije 8 dagen halfpension voor twee personen'.
Dat was inclusief een 8-daags programma (de rondreis) en dus obv halfpension.
Bij exclusief stond er bij ons niks vermeld.
Toen we op de site van CBW reizen keken zagen we bij rondreis Turkije opeens wel een kopje met exclusief, oa excursies.
Na aanleiding hiervan hebben we wel een keer of tien met CBW gebeld.
In ieder geval kon hij ons vertellen dat we niet verplicht waren de excursies te doen die ons in Turkije zouden worden aangeboden maar dat we wel het genoemde programma van de rondreis zouden krijgen.
Bij aankomst vertelde onze reisleider wat anders en dat we per persoon 139 euro moesten betalen voor alle excursies en zo niet, dan zouden we gewoon in de hotels blijven. Dus de genoemde excursies in de rondreis zouden we niet meemaken.
Ook de hotels klopten niet, net als de luchthaven voor de terugreis.
De reis was mooi maar had een vervelend staartje.

Wij zouden de 139 euro excursiegeld in ieder geval willen terugkrijgen van CBW reizen.

CBW reizen
    Men heeft geen reis geboekt maar een reis geveild. Wij hebben exact datgene gedaan, wat in de veiling staat. De excursies zijn optioneel en niet verplicht af te nemen. Dit hebben wij u ook bevestigd. Een andere definitie van rondreis is het verplaatsen van a naar a via b en/of c met een bepaald vervoersmiddel. Dit is wel degelijk gebeurd. Al onze consumenten zijn per luxe touringcar van hotel naar hotel verplaatst om ten slotte weer op het beginpunt te komen. Exclusieve optionele excursies zijn vanzelfsprekend niet bij de rondreis inbegrepen. Men kan niet achteraf gaan klagen over het excursiepakket, die men op vrijwillige basis zelf heeft afgenomen. Dit is hetzelfde indien men tijdens een vakantie souvenirs in een winkel koopt. Hiervoor kan de reisorganisatie niet verantwoordelijk zijn of u deze koopt. De excursies worden niet door ons aangeboden, maar door de plaatselijke reisleider. Indien de luchthaven voor de heenreis anders was, dan op de terugreis (vertrek Düsseldorf terugreis eindpunt bijvoorbeeld Keulen) is u een vergoeding aangeboden, nadat men hiervoor de bonnen bij ons zou inleveren. Wij hebben geen bonnen van u mogen ontvangen en gaan ervan uit dat u ook gewoon weer in Düsseldorf bent geland.
    M & F
    Je biedt bij de veiling en wint deze. Je biedt op wat er staat. Heel duidelijk stond er in het programma van de rondreis op de veilingsite dat we bij de rondreis ook uitstapjes hadden,oa het Mevlana museum:
    Dag 3: Antalya – Konya – Cappadocië
    ...en brengt een bezoek aan het Mevlana Museum.
    ---een lokale Turkse Markt bezoekt
    Hiervoor moesten we alsnog extra betalen in Turkije. Bij 'exclusief' stond niks vermeld hierover!

Ook een klacht indienen over CBW reizen?