Klacht Centra-Klima: wij voelen ons opgelicht

RuudSchneider

Op 29-1-2015 hebben wij door het bedrijf, toen nog, Centragas, thans Centra-Klima
na een telefonische offerte een Nefit ProLine NxT HRC 24/CW4 C.V. ketel laten plaatsen, toestel 3290-459-000031-7746901851

Na de inbedrijfstelling hebben wij contract afgesloten voor een 10 jaar verlenging van de fabrieksgarantie en voor inspectie en preventief onderhoud, door Centra-Klima NPG ( Nefit Garantie Plan) genoemd.
Aanleiding klacht
Op 14-4-2019 raakte de ketel in storing.
Vermoedelijk een blokkade van de circulatiepomp hoewel de waaier zoals de storingsmonteur zelf vaststelde soepel draaide . Evengoed moest er naar de mening van de storingsmonteur een nieuwe pomp worden geplaatst.
Op 16-4-2019 is er een andere pomp gemonteerd waarna de installateur voor een bedrag van € 323,- een filter wilde installeren.

Voor het geval van vuilwater in de installatie h.e.e.a. volgens de bij de ketel bijgeleverde installateurs instructie:
Waterkwaliteit:
Controleer de cv-installatie op vervuiling,
Spoel de installatie indien nodig door.

Wij hebben de instructie uitgevoerd. en de leidingen gespoeld met schoon kraanwater. (Kwam trouwens geen vuilwater uit)

Schrik en verontwaardiging

Op 30-4-2019 viel er een rekening in de bus van € 385.99 voor de levering en montage van een nieuwe pomp.
Wij zijn er van overtuigd dat het afgesloten contract waarvoor wij jaarlijks c.a. € 128,- betaalde inhoud betreft:
Het uitvoeren van garantie werkzaamheden en de levering van onderdelen deel uitmaakt van het contract waarvoor wij jaarlijks c.a. € 128,- betaalde.

Centra-Klima levert de garantie niet waarvoor ze wel betaald wordt

Centra-Klima doet voorkomen alsof Nefit de pomp zou hebben moeten vergoeden en schrijft:
“Onze monteur heeft al contact gehad met Nefit en Nefit laat weten dat zij de pomp niet zullen willen vergoeden.”

Nefit laat ons weten dat:

fabrieksgarantie, waarvan u de voorwaarden kunt lezen in de bij het toestel geleverde garantiekaart wat inhoudt dit in dat wij 2 jaar garantie geven op onderdelen zoals de pomp. Mocht de pomp ouder zijn dan 2 jaar, dan kan de firma Centra Klima geen beroep doen op garantie.

Al met al komt het hier op neer dat wij in 5 jaar tijd € 647,- hebben betaald voor totaal 1,5 uur inspectie en onderhoud.
Ook hebben wij daarbij nog eens € 432.76 voor het vaststellen van de storing en het oplossen daarvan moeten voldoen terwijl die kosten juist door het afsluiten van een Nefit Garantie Plan zouden

Wij willen af van de overeenkomt NPG de factuur voor de pomp en de onterecht betaalde verzekeringsbedragen

Wij vinden dat Centra-Klima hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Centra-Klima?