Klacht Centraal Beheer Achmea: Buitensporige premieverhoging voor autoverzekering!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 171112
Gebruiker
Henk
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Oktober vorig jaar heb ik mijn auto, Sabaru Forester vervangen door een andere van hetzelfde merk en type, alleen een later bouwjaar (2009 i.pl.v. 2003)
Wat schets mijn verbazing de jaarpremie is vrijwel het dubbele (van € 256,29 naar € 577,22) terwijl de nieuwprijs van beide voertuigen nauwelijks verschilt.
Ik heb hierover meerdere malen telefonisch en schriftelijk contact gehad en kreeg daarbij de volgende uitleg;
• het betreft een duurdere auto (€ 36.495 i.pl.v. €34.495)
• er is in uw woonomgeving meer kans auto-inbraken en vandalisme (In Putten op de Veluwe??)
• er zijn veel schademeldingen bij dit type auto en een grotere kans op diefstal
• de leeftijd van de bestuurder (69 i.pl.v. 68)

De oplossing

Ik begrijp best dat een geringe verhoging gerechtvaardigd is maar deze is buiten alle proporties en verzoek om een herziening van de jaarpremie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Centraal Beheer Achmea is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Henk
    Datum
    Geen reactie is teleurstellend maar was te verwachten gezien de stand die CBA op de tevredenheids-score inneemt. Het geeft blijk van weinig interesse voor het ongenoegen wat bij sommige klanten leeft.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Henk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen