Klacht Centraal Beheer Achmea: Buitensporige premieverhoging voor autoverzekering!

Henk

Oktober vorig jaar heb ik mijn auto, Sabaru Forester vervangen door een andere van hetzelfde merk en type, alleen een later bouwjaar (2009 i.pl.v. 2003)
Wat schets mijn verbazing de jaarpremie is vrijwel het dubbele (van € 256,29 naar € 577,22) terwijl de nieuwprijs van beide voertuigen nauwelijks verschilt.
Ik heb hierover meerdere malen telefonisch en schriftelijk contact gehad en kreeg daarbij de volgende uitleg;
• het betreft een duurdere auto (€ 36.495 i.pl.v. €34.495)
• er is in uw woonomgeving meer kans auto-inbraken en vandalisme (In Putten op de Veluwe??)
• er zijn veel schademeldingen bij dit type auto en een grotere kans op diefstal
• de leeftijd van de bestuurder (69 i.pl.v. 68)

Ik begrijp best dat een geringe verhoging gerechtvaardigd is maar deze is buiten alle proporties en verzoek om een herziening van de jaarpremie.

Centraal Beheer Achmea is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Henk
    Geen reactie is teleurstellend maar was te verwachten gezien de stand die CBA op de tevredenheids-score inneemt. Het geeft blijk van weinig interesse voor het ongenoegen wat bij sommige klanten leeft.

Henk

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?