Opgelost door Centraal Beheer Achmea: Centraal beheer Achmea dekt de kosten van terugreis niet

# 51950
M. Al-Sarayfi

ik heb een annulering verzekering bij Achmea afgesloten. Op de datum van terugreis naar Nederland moest ik naar ziekenhuis gebracht vanwege erge buikpijn en daardoor kon ik mijn terugreis niet maken op die dag. later heb ik een nieuwe ticket gekocht. Bij terugkomt naar Nederland heb ik de Achmea gevraagd om de ticket kosten te vergoeden maar mijn verzoek werd afgewezen, omdat volgens hun de annulering verzekering dekt deze kosten niet.

ticketkosten betalen

Centraal Beheer Achmea
    Ik heb je klacht gelezen.Het is erg vervelend dat je op de geplande datum niet terug kon naar huis in verband met erge buikpijn en een bezoek aan het ziekenhuis.Je hebt in de periode waar jij naar verwijst alleen een annuleringsverzekering afgesloten hierdoor had je geen recht op een vergoeding.
    Met de annuleringsverzekering ben je onder andere verzekerd voor de volgende gebeurtenissen:• Overlijden, ernstige ziekte of een ernstig ongeval-letsel van de verzekerde, zijn echtgenote (of degene met wie hij duurzaam samenwoont), een familielid in de 1e of 2e graad.
    • Overlijden, ernstige ziekte of een ernstig ongeval-letsel van 1 van de in het buitenland wonende familieleden of vrienden van de verzekerde, bij wie de vakantie zou worden doorgebracht en waardoor de verzekerde niet kan worden gehuisvest.
    • Een medisch noodzakelijke ingreep in Nederland waardoor je de reis niet kan maken.
    • Je kunt om medische redenen niet de voor de reis vereiste vaccinatie ondergaan.
    • Complicaties bij zwangerschap.
    • Het niet kunnen verkrijgen van een visum (buiten de schuld van de verzekerde).
    • Schade aan het vakantieverblijf. Je kunt dit nalezen in de polisvoorwaarden tijdelijke reis en/of annuleringsverzekering: https://www.centraalbeheer.nl/CB%20Downloads/Polisvoorwaarden%20Doorlopende%20Reisverzekering.pdfOp bladzijde 33, artikel 3 kan je nalezen waar je wel en geen recht op hebt.
    Wij begrijpen dat dit voor jou een vervelende situatie is. Als je vragen hebt dan helpen wij je graag.Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
    055 579 8000
    webcare[@]centraalbeheer.nl
    M. Al-Sarayfi
    Bedankt voor de reactie! U schrijft dat "Met de annuleringsverzekering ben je onder andere verzekerd voor de volgende gebeurtenissen:
    • Overlijden, ernstige ziekte of een ernstig ongeval-letsel van de verzekerde, zijn echtgenote (of degene met wie hij duurzaam samenwoont), een familielid in de 1e of 2e graad. waarom dit zou niet van toepassing op mijn geval. was ik toch ernstig ziek?

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?