Klacht Centraal Beheer Achmea: Centraal Beheer rekent hoge hypotheekrente

sad Niet opgelost
mm

Hypotheekvoorwaarden hypotheek Plus tijdens looptijd eenzijdig veranderen door ongeoorloofd onderscheid te maken tussen 'renteherziening' en 'renteafkoop' na afloop rentevast periode.
Hierdoor wordt de klant 0,25% hogere rente berekend gedurende nieuwe rentevast periode met duizenden euro's schade tot gevolg. Zo gaat Centraal Beheer om met haar trouwste klanten. Informatievoorziening en nazorg is onder de maat. Klachtenprocedure stelt niks voor en biedt geen echte oplossingen. Centraal Beheer hanteert al hogere rentes dan haar concurrenten. Klant blijven levert gegarandeerd financiele schade op.

Hou je aan de hypotheekvoorwaarden en maak geen onderscheid tussen renteherziening en renteafkoop als het einde van de rentevast periode na een jarenlange periode in zicht komt.
Rekent de rente zoals die op de nieuwe ingangsdatum 1 februari 2018 geldt.

Nog niets vernomen...
    Centraal Beheer Achmea
    Hallo Maurice,
    Mijn collega heeft je klacht neergelegd bij onze afdeling Hypotheken. Webcare kan deze klacht niet zelf inhoudelijk oppakken. Zodra we een terugkoppeling hebben gekregen stellen we je op de hoogte.
    Hartelijke groet,
    Nanette, Webcare Centraal Beheer
    Centraal Beheer Achmea
    Hoi Maurice,

Je hebt verzocht om de rente tussentijds aan te passen. Bij de contractuele renteherziening is de dalrente van toepassing conform de voorwaarden. Als de rente op de datum van de herziening lager is dan daalt de rente mee. Bij een tussentijdse renteherziening is dit niet het geval. Je hebt de tussentijdse renteherziening geaccepteerd. Je krijgt dus de rente die geldt bij het uitbrengen van het aanbod.

Je stelling dat wij tijdens de looptijd veranderen is niet juist. Een renteherziening is iets anders dan een renteafkoop. Renteherziening kan plaatsvinden op de datum dat de rentevastperiode afloopt of tussentijds. Renteafkoop is een gevolg van een tussentijdse renteherziening. De eventuele boete kan dan in één keer worden betaald (daadwerkelijk afkopen) of de boete wordt in termijnen betaald (rentemiddeling).

Je gewenste oplossing is dan ook niet mogelijk. Wij houden ons aan de voorwaarden. Je hebt de juiste rente die bij jouw keuze past. Het staat je wel vrij om een nieuw (tussentijds) rentevoorstel aan te vragen.

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt.

Vriendelijke groet, Remco
    Webcare Centraal Beheer

mm
Beste Remco, Jouw informatie is niet correct en niet in overeenstemming met de feiten. Jij bevestigt het beeld dat steeds meer consumenten van Centraal Beheer hebben: Centraal Beheer belazert doelbewust haar klanten en doet er alles aan om de hoogst mogelijk rente te berekenen. Centraal Beheer is niet in staat om fouten te herstellen en échte oplossingen aan te dragen. Zelfs met collectiviteitskorting rekent Centraal Beheer een aanzienlijk hogere rente dan andere hypotheekverstrekkers. Het is onze maatschappelijke plicht om deze wantoestanden onder de aandacht te brengen zodat consumenten deze valkuilen bespaard blijven. Het zou Centraal Beheer sieren om haar hypotheekvoorwaarden op dit punt aan te passen en consumenten wel juist en volledig te informeren. Ik heb oprecht alles gedaan om deze fout door Centraal Beheer recht te laten zetten. Maar tegen deze dikken muren van onwil en ondeskundigheid is niemand opgewassen. Centraal Beheer privé en zakelijk? Nooit meer!

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?