Klacht Centraal Beheer Achmea: Eenzijdig garantie van 3% opzeggen

Klachtnummer
# 112521
Gebruiker
Verzekeraars doen lekker wat ze willen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn polis wordt door de maatschappij ineens doodleuk (eenzijdig) gewijzigd. Het wordt gewoon medegedeeld en ze suggereren dat je het daar maar mee hebt te doen.
Oorspronkelijk had ik een gegarandeerd rendement van 4%, later is dat teruggebracht naar 3% en nu gaan ze ineens "lifecyclebeleggen". Dat laatste vind ik best, met dien verstande dat de toekomstige inleg geen gegarandeerd rendement meer heeft. Die 3% vinden ze waarschijnlijk veel te veel.
Kortom: ze willen van deze (voor hen dure) polis af en doen dat gewoon.

De vraag is: kan dat nu zomaar?
Er wordt onder bepaalde condities een polis afgesloten en vervolgens (als de polisvoorwaarden de maatschappij niet meer bevallen) wordt de polis gewoon gewijzigd.
Ik vind het onbegrijpelijk. Afspraak is toch afspraak?

De oplossing

Gewoon oude polis (of in ieder geval de bijbehorende) garantie garanderen, ook voor de toekomst!

3 reacties

  1. Auteur
    Centraal Beheer Achmea
    Datum
    Beste mevrouw.

    Naar aanleiding van uw klacht heb ik contact opgenomen met de klachtenafdeling van pensioenen. Zij gaan de zaak bekijken en zodra ik meer weet geef ik u een terugkoppeling.

    Ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord te kunnen geven.

    Met vriendelijke groet,

    Peter van het Centraal Beheer Webcareteam
    055 579 8000
    webcare[@]centraalbeheer.nl
  2. Auteur
    Verzekeraars doen lekker wat ze willen
    Datum
    Typisch: eerst laten ze weer een tijd niets van zich horen. Dan zeggen ze erop terug te komen en vervolgens reageren ze helemaal niet. Als de verzekeraar iets doet wat mag, namelijk mijn garantie eenzijdig opzeggen, moeten ze toch gewoon aan mij kunnen mededelen op grond waarvan ze dit doen. Het feit dat ze (voor de zoveelste keer) geen fatsoenlijk antwoord geven doet mij vermoeden dat ze het gewoon doen, hopen dat de klant er(onwetend)mee instemt, zodat ze weer van zo'n dure polis af zijn....
  3. Auteur
    Centraal Beheer Achmea
    Datum
    Beste mevrouw,

    Naar aanleiding van uw klacht heb ik 10 juni contact opgenomen met de klachten afdeling van pensioenen. Zij zouden u een bericht sturen met de status m.b.t. uw klacht. Zij hebben 16-06 per mail een inhoudelijke reactie op uw klacht gestuurd.

    Mocht u nog vragen hebben dan wil ik u doorverwijzen naar pensioenonline.klachten@achmea.nl

    Met vriendelijke groet,

    Peter van het Centraal Beheer Webcareteam
    055 579 8000
    webcare@centraalbeheer.nl

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen