Klacht Centraal Beheer Achmea: Extra aflossen wordt gefrustreerd

Johan Prins

Ik heb een aflossingsvrije hypotheek waarvan ik elk jaar 10% boetevrij mag aflossen.
Bij Centraal Beheer blijkt een jaar echter maar 11 maanden te duren. Ergens in de kleine lettertjes (niet te vinden op hun site) staat dat je een aflossing een maand van te voren moet aankondigen. Toevallig was ik 1 dag te laat met deze aankondiging (nl op 1 december) en weigert men de aflossing die ik inmiddels gedaan heb te zien als aflossing in 2013. Dit betekent dat ik er een jaar langer overdoe om deze hypotheek boetevrij af te lossen.
Ik heb hierover gebeld maar mijn klacht is niet gehonoreerd. Daarom nu langs deze weg.
Deze voorwaarden van Centraal Beheer dienen geen redelijk doel en frustreren dat mensen die in een jaar nog een aflossing willen doen.

Het moment dat het bedrag op de rekening van Centraal Beheer staat moet leidend zijn zonder verplichte wachttijd van een maand.
Wijzigen van de voorwaarden. Extra aflossen zou niet behoeven te worden aangekondigd.

Centraal Beheer Achmea
    Beste,Ik heb uw klacht in behandeling genomen en wordt voorgelegd aan de desbetreffende afdeling. Deze afdeling zal contact met u opnemen om het één en ander met u door te nemen.Als u vragen heeft dan helpen wij u graag.Groet en fijne feestdagen,Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
    055 579 8000
    webcare[@]centraalbeheer.nl
    Johan Prins
    zes dagen geleden werd mijn vrouw ongevraagd op haar mobiele nummer gebeld gebeld door iemand van het webcare team. Ik heb hen dat nummer niet doorgegeven. Vervolgens ben ik zelf gebeld door het webcare team met de mededeling dat zij niets konden doen maar dat de afdeling hypotheken zou bellen. Ook de afdeling hypotheken belt eerst ongevraagd met mijn vrouw. Vervolgens belt de afdeling hypotheken. Zij kennen echter niet precies mijn klacht en kunnen niets doen en zullen dat per brief bevestigen.
    Centraal Beheer Achmea
    Beste, Uw klacht is in behandeling genomen door de afdeling hypotheken. Zij zullen u op de hoogte stellen van de stand van zaken. Dit kan schriftelijk en/of telefonisch. Helaas kan het webcareteam u niet verder helpen met deze klacht. Als u vragen heeft dan helpen wij u graag.Groet,Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
    055 579 8000
    webcare[@]centraalbeheer.nl
    Johan Prins
    10 dagen na bovenstaande toezegging heeft de afdeling hypotheken nog steeds de toegezegde brief niet gestuurd

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?