Rijd 16 jaar schadevrij en heb hoogste Bonus-Malis.
Geklaagd geen bevredigend antwoord. Het betreft een wa auto - ver" />

Klacht Centraal Beheer Achmea: Leeftijddisciminatie

W.P.C. van Dillen

Moest 5% meer premie betalen omdat ik het heb "gewaagd" 70tig te worden.
Rijd 16 jaar schadevrij en heb hoogste Bonus-Malis.
Geklaagd geen bevredigend antwoord. Het betreft een wa auto - verzekering.
Art. 1 grondwet geeft aan dat dit niet mag.
Zou u voor mij even " Apeldoorn willen bellen "?????

Rechtzetten wat niet mag en hoor graag excuus van mijn inmiddels ex- verzekering.

Centraal Beheer Achmea
    Beste meneer van Dillen,Ik heb uw klacht gelezen over de toeslag voor 70-jarige. Ik begrijp dat u deze toeslag als zeer vervelend ervaart. Graag wil ik u het één en ander toelichten, betreft deze toeslag. 70 toeslag is geen discriminatie in de zin van de wet. Wanneer wij aan kunnen tonen dat wij door een analyse op onze portefeuille een hoger risico zien bij ouderen (en jongeren) dan mag daarvoor een leeftijdstoeslag worden gevraagd. Het is vervelend dat wij u verloren hebben als klant, echter kunnen wij van het webcareteam niets voor u betekenen. Ons excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Ronald van het Centraal Beheer Webcareteam
    W.P.C. van Dillen
    Mijn klacht en vraag was, mag er op leeftijd gediscrimineerd worden . Volgens art.1 van de grondwet mag dat niet. Deze wet is in diverse andere wetten verder uitvertaald. Het lijkt me ook onredelijk om roekeloos rijden te "belonen" door dit te laten betalen door andere verzekerden.
    Graag van u vernemend.
    W.P.C. van Dillen
    Wa verzekering is en persoonlijke schadeverzekering als men als individueel persoon maximale korting heeft "verdiend" lijkt het zeer onredelijk vanaf welke willekeurige leeftijd dan ook om een algemene toets toe te passen en niet "vervuilers" te laten opdraaien voor gemaakte schaden van anderen. Dit gaat voorbij aan het begrip; "de veroorzaker is schadeplichtig "
    Ook art. 1 van de grondwet staat geen discrimineren toe op welke wijze ook. Graag van u vernemend