Opgelost door Centraal Beheer Achmea: Leeftijdsdicriminatie

M.A.V. Born

N.a.v. een aanbeveling voor een onderzoek van de Consumentenbond naar de voor mij beste autoverzekering kwam ik in sept. j.l. uit bij Centraal Beheer Achmea. Heb hierover tel. contact gehad en gevraagd of er ook een premieverhoging bestond v.a. 70 jaar. Dit werd ontkend en heb ik de verzekering afgesloten.
Nu lees ik in consumentengids van april 2014 dat er wel degelijk een premieverhoging zal plaatsvinden v.a. 70 jaar, die door CB aangeduid wordt als risicoverhoging v.a. 70 jaar, ondanks het feit, dat ik 21 schadevrije jaren heb opgebouwd. Zoals ook in de consumentengids beschreven staat is de risicoverhoging is toch reeds afgedekt door hun bonus/malusregeling!!!
Heb hierover weer tel. contact gehad, waarbij ik weliswaar in het gelijk gesteld werd, maar dit door de medewerkers van Achmea niet veranderd kan worden.
Ik hoop dat de directie dit ook zal inzien en deze "risicoverhoging" zal schrappen.

Hoop dat de directie van Centraal Beheer zal inzien, dat deze z.g. risicoverhoging van de baan moet.
Daarna zal ik zien of ik wel of niet mijn verzekering wil beeindigen

Centraal Beheer Achmea
    Beste, Ik begrijp uit uw klacht dat dit een klacht t.a.v. de directie betreft. Daarom wil ik u verzoeken uw klacht naar webcare[@]centraalbeheer.nl te sturen. Wanneer ik uw klacht in de mail ontvang stuur ik deze door naar de juiste afdeling. In afwachting van uw antwoord,Peter van het Centraal Beheer Webcareteam055 579 8000
    webcare[@]centraalbeheer.nl
    M.A.V. Born
    Heb dit klachtenformulier doorgestuurd naar webcare@centraakbeheer.nl zoals bovenstaand ik verzocht.
    M.A.V. Born
    Zoals reeds vermeld heb ik mijn klacht op 09.04.2014 doorgestuurd aan webcare@centraalbeheer.nl en tot nu toe geen enkele reactie ontvangen, hetgeen ik zeer negatief beoordeel, daar de persoon Peter van Centraal beheer Webcareteam dit aan de directie door zou sturen.
    Ik verzoek U hun daarop te wijzen in de hoop dat er nu wel een reactie gaat komen
    Centraal Beheer Achmea
    Beste,Uw klacht is voorgelegd aan onze klachtencommissie.
    Zij zullen u verder op de hoogte stellen.Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
    webcare[@]centraalbeheer.nl
    M.A.V. Born
    Daar ik nog geen voorstel heb ontvangen, kan ook nog geen akkoord geven. Ik hoop dat Achmea zal besluiten afstand te nemen van een premieverhoging voor iedereen die 70 is of wordt en al vele jaren schadevrij rijden, waardoor de premie die betaald wordt een puur netto inkomst is. Zie uw antwoord met belangstelling tegemoet. M.vr.gr. Marian Born
    Centraal Beheer Achmea
    Beste,Naar aanleiding van uw laatste posting heb ik navraag gedaan bij onze klachtencommissie.
    Om het één en ander met u door te nemen heb ik u meerdere malen geprobeerd te bellen. Helaas zonder succes. Tevens heb ik u een mail gestuurd met de vraag of ik u op een bepaalde dag en tijdstip kam bellen. Hier heb ik tot op heden nog geen reactie op ontvangen.Wilt u zo vriendelijk zijn om een mail te sturen webcare[@]centraalbeheer.nl waarin u aangeeft of en wanneer ik u kan bellen? Met vriendelijke groet,Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
    Webcare[@]centraalbeheer.nl
    M.A.V. Born
    Tijdens mijn vakantie heb ik per email kunnen reageren op de poging van Achmea mij te bellen.Nu ik weer thuis ben zal Achmea mij maandag 26 mei bellen en kan ik ook een definitieve reactie geven
    Centraal Beheer Achmea
    Beste mevrouw Born,Wij hebben elkaar inmiddels al telefonisch gesproken.Uw klacht over de leeftijdstoeslag/risicoverhoging is voorgelegd aan de klachtencommissie.Tijdens het gesprek heb ik u ook uitgelegd waarom er een verhoging wordt berekend bij een bepaalde leeftijdscategorie. Uw klacht zullen wij als tip meenemen ter optimalisatie van onze verzekeringen en polisvoorwaarden.
    Omdat het gesprek zo prettig is verlopen heb ik u ook een presentje toegestuurd.Ik hoop dat u tevreden bent over de verdere service en oplossing die u is aangeboden.Met vriendelijke groet,Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
    Webcare[@]centraalbeheer.nl
    M.A.V. Born
    Ja ik heb een goed gesprek gehad en hoop dat de klachtencomissie van Centraal Beheer Achmea alsnog overstag zal gaan voor iedereen die hiermee te maken krijgt. Ik zal de Consumentenbond bellen voor de verzekeringen die geen leeftijdsdiscriminatie voeren incl.hun voorwaarden en daarna beslissen of ik wel of niet overstap

M.A.V. Born

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?