Opgelost door Centraal Beheer Achmea: Menselijke maat ontbreekt bij Centraal Beheer Achmea.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 474961
Gebruiker
A.I. Tuinhout-Heinen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten bij Centraal Beheer Achmea. Een week voordat wij op vakantie zouden gaan viel mijn schoonmoeder (92) en brak zij haar heup., waaraan zij werd geopereerd. Omdat mijn schoonmoeder weduwe is en mijn echtgenoot haar enige kind is, hebben wij logischerwijs onze vakantie geannuleerd. Mijn schoonmoeder woont nog zelfstandig, maar haar sociale netwerk is erg klein en de gemiddelde leeftijd van haar directe buren is hoog.
Centraal beheer geeft aan dat deze situatie niet in aanmerking komt voor een vergoeding vanuit de annuleringsverzekering. Er was geen sprake van een ernstige ziekte bij mijn schoonmoeder (ze had immers geen kanker) en de ondersteuning die nodig was Tijdens haar verblijf in het ziekenhuis en bij ontslag naar huis konden we allemaal wel inhuren.
Verbaasd heb ik de telefoon weer neergelegd, want mijn inziens is de menselijke maat volledig uit beeld in deze.
Een week na de operatie is mijn schoonmoeder ontslagen uit het ziekenhuis, mijn echtgenoot is dagelijks in de weer om praktische zaken te regelen, want met 2x daags thuiszorg red je het echt niet als 92-jarige die net een aantal platen en schroeven in het bovenbeen heeft gekregen.

De oplossing

Erkennen dat hier een inschattingsfout is gemaakt en excuses aanbieden.

1 reactie

  1. Auteur
    Centraal Beheer Achmea
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer, mevrouw,

    Bedankt dat u ons liet weten dat u niet tevreden bent.

    We willen uw klacht samen met u oplossen. Daarom bespreken wij uw klacht het liefst persoonlijk met u.

    Wij bellen u binnen veertien dagen. Kunnen wij u telefonisch niet bereiken? Dan krijgt u van ons een e-mail.

    We sluiten de klacht op deze site af.

    Met vriendelijke groet,

    Klachtenmanagement Centraal Beheer

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.I. Tuinhout-Heinen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Centraal Beheer heeft erkend dat er een verkeerde beoordeling van onze schadeclaim is gedaan en heeft haar excuses aangeboden.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen