Klacht Centraal Beheer Achmea: Pm

Pm

Pm

Inhoud volgt asap.
    R.M.J. Schuttelaar
    Mijn vragen betr. premieverhoging van €.268,04 naar €.560,70 tbv. Woonverzekering worden niet beantwoord. (pm: uit Klachtenkompas blijkt dat ik niet alleen ben).
    Medewerker (A K ) luistert niet naar mijn vragenen draait vooral het eigen riedeltje af. Vragen van CB zijn vooral overbodig en irritant.
    Wat verstaat CB onder Klantvriendelijkheid ? Of zijn dat vooral marketingpraatjes voor de bühne ?

CB neemt lyale klanten niet serieus. Hoe dom moet de klant zijn om ‘normaal’ door CB te worden behandeld. CB heeft blijkbaar liever geen contact met klanten. Klanten zijn alleen goed voor de Premie-machine ? En verder geen gezeur. Een kwestie van omgangsvormen ?

Hoe wil ik geholpen worden ?
    Mijn vragen (resp. vragen van klanten) worden serieus beantwoord. Welke nieuwe parameters worden gebruikt bij de nieuwe premieberekening ? Welke gegevens lagen ten grondslag aan de oude premie voor de Woongarantverzekering ?
    Luisteren naar klanten (ipv. doen alsof) !
    Medewerkers aan de telefoon zijn terzake deskundig.
    (duidelijke) Communicatie inz. veranderingen w.o. premie-aanpassing.
    Goede bereikbaarheid.

Betr. [verwijderd door moderator i.v.m. privacy]
    R.M.J. Schuttelaar
    Klachtenformulier op de website werkt niet naar behoren. Virtuele assistentie is uiterst dubieus (geprogrammeerd).

Misschien moet ik toch op zoek naar een andere verzekeraar met mijn totale pakket ?
    Centraal Beheer Achmea
    Goedemiddag,

In je bericht lees ik dat de premie voor je Woonverzekering is veranderd. Ik kan mij goed voorstellen dat je hiervan schrikt. Wat vervelend om te lezen dat het niet lukt om je klacht te melden via onze website. Bedankt dat je de moeite neemt om je klacht hier te delen.

Als eerste wil ik je vragen om het polisnummer uit je laatste bericht te halen. Dit bericht staat op de openbare pagina. Persoonlijke gegevens zoals een polisnummer horen niet thuis op een openbare pagina. Wij kunnen je bericht niet zelf aanpassen. En dat willen we ook niet.

Ik leg je graag uit wat er aan de hand is. Onze Woonverzekering is vernieuwd. Voor onze vernieuwde Woonverzekering berekenen we de premie op een andere manier.

Alle klanten met een Woonverzekering krijgen ruim voor de premievervaldatum een aanbod voor onze vernieuwde Woonverzekering. Voor de vernieuwde Woonverzekering gaan we uit van de dekking op je bestaande Woonverzekering. In Mijn Centraal Beheer zie je hoe ons aanbod eruit ziet. Je kunt daar ook het aanbod aanpassen naar je eigen wensen en je situatie.

Wil je geen gebruik maken van ons aanbod? Dan staat het je natuurlijk vrij om over te stappen naar een andere verzekeraar. Onze verzekeringen hebben geen opzegtermijn. Je mag dus je verzekering elke dag opzeggen.

Je schrijft dat je vragen niet worden beantwoord en dat we niet naar je luisteren. Daarin herken ik ons niet. Aan de premie kunnen we niets veranderen. Maar heb je vragen over onze vernieuwde Woonverzekering? Of wil je samen met ons kijken hoe je het aanbod kunt aanpassen aan je situatie? Dan gaan we daarover graag met je in gesprek.

Stuur je ons een privébericht met je geboortedatum? Dan word je binnen 3 werkdagen gebeld door een klachtenbehandelaar. Je mag ook een e-mail sturen naar webcare@centraalbeheer.nl. Zet je er dan bij dat je mailt over deze klacht op Klachtenkompas?

Graag hoor ik van je.

Vriendelijke groet, Thijs
    Webcare Centraal Beheer
    R.M.J. Schuttelaar
    Is dit een serieuze reactie ?

Wordt vervolgd..........
    in afwachting !
    Centraal Beheer Achmea
    Goedemorgen,

Excuses voor het lange wachten. Ik heb je vragen over de vernieuwde woonverzekering inmiddels al doorgestuurd naar een klachtenbehandelaar. Je krijgt binnen 10 werkdagen een reactie.

Vriendelijke groet, Remco
    R.M.J. Schuttelaar
    Na telefonisch contact neemt de verwondering nog verder toe. De betreffende functionaris (N V) wil alleen de klacht ‘afsluiten’ in het Klachtenkompas. ‘Dat moet’! (Ik adviseer CB het bandje nog een keer af te luisteren). Ik maak vooralsnog geen afspraken. De klacht wordt afgerond zodra ik een echte oplossing heb. Vooralsnog biedt CB die niet.
    Maar wellicht is CB dit soort ‘lastige cliënten’ toch liever kwijt dan rijk.
    R.M.J. Schuttelaar
    Er wordt aan een Oplossing gewerkt met / zonder Centraal Beheer !
    R.M.J. Schuttelaar
    Nu is gebleken dat het de enige Oplossing Is CB te verlaten. Gewoon alle verzekeringen opzeggen en in zee gaan met een ‘fatsoenlijke’ verzekeraar. Die (nog / weer) begrijpt wat omgangsvormen met een menselijke maat zijn.
    Tenzij ik word gedwongen, ziet CB mij niet meer.

Praatjes !

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?