Klacht Centraal Beheer Achmea: Traineren uitkeren schade

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 256002
Gebruiker
A.E. Ganzeboer
Datum
4 reacties

Details

Klacht


Onze dochter heeft in februari 2016 een aanrijding gehad met
de auto. Tegenpartij was een cliënt van CBA. Onze dochter stond met de auto
geparkeerd in de berm/oprit van een huis waar zij op dat moment een krant had
bezorgd. De tegenpartij kwam uit tegenovergestelde richting uit een tunnel/viaduct
en heeft de situatie niet goed ingeschat waardoor hij tegen de auto van onze
dochter reed. De bewoner van het huis was direct ter plekke. De politie was ook
snel ter plekke. Voor de politie was de situatie heel duidelijk: onze dochter
stond stil, voerde dimlicht (er was dus geen sprake van verblinding), was goed
zichtbaar (straatverlichting brandde) en daar er geen parkeerverbod geldt ter
plaatse was zij dus ook NIET in overtreding. De tegenpartij bevestigde dat hij
de schuldige was, maar helaas is dat niet schriftelijk vast gelegd.

CBA heeft van onze tussenpersoon van de verzekering al
diverse maningen tot betaling gehad. CBA blijft echter beweren dat onze dochter
zelf schuldig is en dat hun cliënt geen schuld heeft. Er zijn door onze
tussenpersoon foto’s gemaakt van de situatie om aan te tonen dat er geen
onveilige verkeerssituatie is bij het uitrijden van de tunnel, als men de aandacht
bij het verkeer heeft, goed zicht heeft en zich aan de verkeerssnelheid houdt
(60 km/uur). Gezien de staat van de auto van onze dochter (total loss) is dat
laatste discutabel. De foto’s geven geen enkele twijfel over het zicht als men
uit de tunnel komt rijden. In het politierapport staat dat de tegenpartij pas
op het laatste moment zag dat onze dochter rechts stilstond. Heeft hij de
aandacht dus wel voldoende bij het verkeerd gehad?

Bij toeval spraken wij onlangs de bewoner van het huis waar
de aanrijding plaats vond. Deze gaf aan dat de tegenpartij de voorruit ten
tijde van het ongeval niet goed schoon had (bevroren) waardoor hij onvoldoende
zicht had. Wij hebben hem gevraagd om dit vast te leggen in een
getuigenverklaring. Deze gaan wij nu naar CBA sturen in de hoop dat ze hierdoor
wel overgaan tot uitbetaling van de schade. Als dat niet het geval zal zijn dan
zijn wij helaas genoodzaakt om een procedure te starten via de rechtsbijstand.

Gewenste oplossing


Wij willen graag dat CBA de schade volledig vergoedt. Een excuus voor
het traineren zou ook op z'n plaats zijn.
Geboden oplossing
Centraal Beheer Achmea heeft op 13 april beloofd om binnen 10 werkdagen contact met ons opnemen. Ik denk dat ze niet zoveel werkdagen hebben bij CBA want we zijn inmiddels een maand verder maar nog geen enkele reactie ontvangen van CBA. Zo gaat CBA dus om met haar klachten :(
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    A.E. Ganzeboer
    Datum
    Ruim 2 weken geleden een klacht gemeld over Centraal Beheer Achmea. Geen enkele reactie ontvangen van hen.
    Had van velen al gehoord dat Centraal Beheer Achmea er bekend om staat dat ze alle mogelijke moeite doet om onder betaling uit te komen van schade-uitkeringen. Blijkt dus inderdaad zo te zijn.
  2. Auteur
    Centraal Beheer Achmea
    Datum
    Beste meneer Ganzeboer,

    Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen om uw ongenoegen aan ons kenbaar te maken.
    Natuurlijk laat ik uw klacht onderzoeken. U ontvangt van Centraal Beheer rechtstreeks (dus niet via deze site) een inhoudelijke reactie. Deze reactie kunt u binnen 10 werkdagen verwachten.

    Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben en wil u een prettige dag toewensen.

    Vriendelijke groet, Kenny Webcare Centraal Beheer
  3. Auteur
    A.E. Ganzeboer
    Datum
    Wij wachten de reactie met spanning af. Gezien de beoordeling van 2,0 voor klachtenafhandeling zijn wij nog niet enthousiast.
    Ik wil dit dossier dan ook pas sluiten als CBA met een nette oplossing komt.
  4. Auteur
    Centraal Beheer Achmea
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer Ganzeboer,

    Wij hebben uw klacht vanuit webcare doorgezet naar de juiste afdeling en de bevestiging gekregen dat er binnen 10 werkdagen een antwoord zal komen. Voor de zekerheid heb ik er nog even een reminder achteraan gestuurd. Ik hoop van harte dat u snel bericht van ons ontvangt.

    Vriendelijke groet, Kenny Webcare Centraal Beheer

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Centraal Beheer Achmea?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen