Opgelost door Centraal Beheer Achmea: Weigering vergoeding geneesmiddel

RvanStraaten

Vergoeding van een geneesmiddel EFEXOR dat binnen de basis verzekering valt is geweigerd.
Apotheek heeft (namens Verzekeraar) preferentie beleid niet juist uitgevoerd. Verzekeraar verwijt ons geen alternatieven te willen gebruiken.
Aangetoond en geaccepteerd is dat het preferent geneesmiddel BLUEFISH niet voldoet. Arts heeft medische noodzaak heeft vastgesteld voor het verstrekte middel. Apotheker bevestigt dit, maar wil dat niet richting verzekeraar bevestigen omdat hij dan zelf de kosten moet dragen. Interpolis stelt dat andere alternatieven moeten worden geprobeerd, zulks ter beoordeling van de apotheker. Apotheker heeft geen alternatieven geboden omdat de arts EXEFOR onder medische noodzaak heeft voorgeschreven. Naar mijn mening is Interpolis verantwoordelijk voor uitvoering van de basis verzekering. Zij mag natuurlijk een preferentie beleid voeren, maar is daarmee dan ook verantwoordelijk voor de correcte uitvoering daarvan.

Alsnog vergoeden van betreffende geneesmiddel.
Preferentie beleid duidelijker communiceren en ook correct uitvoeren.

Centraal Beheer Achmea
    Beste meneer van Straaten,Wij hebben uw klacht gelezen. Wat een vervelende situatie. Helaas heeft u uw klacht gericht naar de verkeerde verzekeraar. Wij zijn Centraal Beheer Achmea en niet Interpolis. Hierdoor kunnen wij niets voor u betekenen. Ik ga u succes wensen en ik hoop op goede afloop van uw klacht.Met vriendelijke groet,Ronald van het Centraal Beheer Webcareteam
    Beste Ronald,
    Excuus, Ik zal de klacht opnieuw invoeren onder Interpolis. Klacht wordt volgens mij behandeld door een centrale Achmea afdeling vandaar deze vergissing...