Klacht Centraal Bureau Rijvaardigheid: €433 + onderzoek kosten na een ongeval zonder enige navraag

Vosje560

Mijn dochter heeft 7 mei een éénzijdig ongeval gehad. Waarna de politie, wat zij overigens zelf niet wilde, de ambulance toch heeft gebeld en zij daar 7 uur onderzoeken heeft gehad. Waaruit bleek volgens de neuroloog dat dit iedereen kan overkomen. Het kan een stress moment/hitte zijn geweest, waardoor het zicht even wegvalt. Vervolgens belt de politie dat zij dit ook nog eens moeten doorgeven aan het CBR. En jawel vandaag de brief of zij haar rijbewijs wil inleveren of zij moet onderzoeken ondergaan kosten a 433 + wellicht nadere onderzoeken. Zij heeft alle onderzoeken al gehad en al genoeg kosten lijkt mij gezien het eigen risico voor de ziektekosten betaald moeten worden. Ik begrijp niet dat dit zomaar kan, zonder enige navraag van wat er al onderzocht is. Waarom mensen met nog hogere kosten opzadelen. Zij heeft niet met een dronken persoon iemand aangereden ofzo. Het lijkt wel of ze als een crimineel wordt behandeld op deze manier. Echt niet netjes. Wij zijn gewoon mensen, ook met gevoel. Zij heeft wel fysieke klachten en kosten genoeg, door iets waar ze niets aan kon doen.

Eerst moet het CBR eens bekijken/ vragen wat voor onderzoeken zij allemaal al gehad heeft die dag/nacht en wat de uitslagen hiervan waren. Dit heeft zij opgevraagd bij het ziekenhuis, dus bewijzen genoeg lijkt mij in plaats van zomaar even een rekening van 433 + op te eisen. Als er dan nog iets ontbreekt, dan begrijp ik dat jullie dat willen laten checken. Dit gaat nu allemaal dubbel en ziekenhuis en CBR en alle kosten zijn voor mijn dochter/ ons. Dit kan toch niet zomaar en het is gewoon niet netjes, zacht uitgedrukt. Sorry, ik vind het echt te zot om over te praten dit. Ik ben haar moeder overigens.

Centraal Bureau Rijvaardigheid
    Geachte mevrouw Hermsen-Vos,

Wij leggen maatregelen op naar aanleiding van een proces-verbaal van de politie.
    Als er wordt getwijfeld aan de rijgeschiktheid van uw dochter zijn wij verplicht dit te onderzoeken. Voor dit onderzoek worden er inderdaad opleggingskosten gevraagd. Als u het hier niet mee eens bent kunt in bezwaar gaan via onze bezwaarafdeling. In de oplegging kunt u teruglezen hoe u dit kunt doen.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.

Bram de Jong

Ook een klacht indienen over Centraal Bureau Rijvaardigheid?