Opgelost door Centraal Bureau Rijvaardigheid: ADHD verlengen rijbewijs

content Opgelost
Thyspy

Wegens ADHD moest ik 3 jaar geleden naar een Psychiater. Nu zijn de regels anders en als je va je 16 geen behandeling of medicijnen slikt hoeft je niet naar een Psychiater meer. Nu heb ik mijn hele leven GEEN medicijnen geslikt of behandelingen gehad.
Dus een Eigen verklaring ingevuld en wat schets de verbazing. Ik moet toch naar een psychiater??? Die man ken ik helemaal niet nooit gezien. Dus heeft mijn huisarts het formulier ingevuld met de verklaring dat ik NOOIT van mijn leven medicijnen en therapie heb gehad. En dat ik dus recht heb op een 10 jarig onbeperkt rijbewijs. Netjes ingediend bij CBR en wat schets de verbazing moet toch naar de Psychiater. Die vraagt 161.50 euro om het formulier in te vullen wat de huisarts ook heeft gedaan en die mijn geschiedenis weet. Voorlopig kan ik va 1 april al niet meer auto rijden wat zeer kwalijk is.
Graag verneem ik hoe ik een rechtszaak kan starten een kort geding zeg maar. Maar CBR blijft stug een formulier sturen voor de psychiater terwijl de huisarts het allemaal heeft ingevuld met stempel en al.

Niet zo stug zijn en meewerken. Alle formulieren zijn correct ingevuld. Er zit daar iemand die zijn gelijk wil halen en niet snapt hoe het werkt als je NOOIT van je leven medicijnen en behandeling hebt gehad. En daardoor ben ik al weken met CBR bezig. Nu moet de rechter er maar over oordelen.

Thyspy
    Zie dat ik zelf jullie gegevens moet gaan invullen. Komt goed.
    Centraal Bureau Rijvaardigheid
    Ik wil graag het één en ander nakijken voor u. Kunt u hiervoor het contactformulier op onze internetsite invullen? U krijgt dan antwoord van mij via de e-mail.
    Groet Christine
    Groet Christine
    Beste Christine,
    Ik heb al meerdere malen het formulier ingevuld. 6237661
    Het is toch raar dat de regels zijn na je 16e gaan medicijnen en behandeling. Ik heb dat mijn hele leven niet gehad en toch regelen jullie het niet. Wettelijk heb ik er gewoon recht op en dat recht ga ik halen
    Geachte heer, mevrouw Van Nuland,

Graag leg ik je situatie voor aan mijn collega van de medische afdeling. Deze kan het door u ontvangen besluit toelichten. Kunt u hiervoor het contactformulier op https://www.cbr.nl/nl/service/nl/contact/contactformulier.htm invullen?

Na het invullen van dit formulier ontvangt u een ontvangstbevestiging met een contactnummer. Kunt u dit contactnummer aan mij doorgeven? Ik kan uw gegevens dan opvragen en controleren.

Graag verneem ik van u.

Senna Harchi
    Thyspy
    Fijn dat er iemand logisch gaat meekijken, want dit is geen doen.
    Referentienummer: 6376972
    Centraal Bureau Rijvaardigheid
    Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb uw e-mail (contactformulier) ontvangen. Uw situatie heb ik voorgelegd aan mijn collega. Deze neemt binnen 2 werkdagen telefonisch contact met u op. U wordt gebeld met een afgeschermd nummer.
    Helaas niet gebeld door CBR
    Maar een uitnoding om naar Helvoirt te komen????
    Voor een Psychiater??? Snap niet dat er iemand bij het CBR is die er niks van snapt.
    Ik heb RECHT op een normaal rijbewijs ZONDER keuringen!!! Wat snappen jullie nou niet. De regel is : vanaf je 16e jaar geen medicatie of therapie! Ik heb mijn hele leven geen therapie gehad! Dus die keuring bij de Psychiater waar ik 100 euro voor moet betalen is niet nodig! Hallo wanneer worden jullie wakker? Sorry hoor begin er echt de balen van te krijgen dat de medewerker van het CBR zijn eigen regels niet kent. Dus nogmaals een vriendelijke verzoek aan de gemeente Maasdriel door te geven dat ik mijn rijbewijs kan verlengen en een normaal 10 jarig rijbewijs krijg. Hoop dat iemand dit nu eindelijk leest en het snapt.
    Geachte heer van Nuland,

Wat vervelend dat u niet bent teruggebeld. Ik uw terugbelverzoek onder de aandacht gebracht bij de juiste afdeling. Uw word zo spoedig mogelijk teruggebeld.

Elroy Algoe
    Thyspy
    Dank voor de snelle reactie.
    Bellen is niet nodig, alleen goedkeuring van mijn gezondheidsverklaring.
    Daar heb ik wettelijk recht op volgens jullie eigen regels.
    En as vrijdag moet ik naar een psychiater die mij niet kent en deze keuring is wettelijk gezien niet nodig.
    Geachte heer van Nuland,

Ik snap heel goed dat u zo spoedig mogelijk goedkeuring wilt hebben.
    Alleen vereist er wel uitleg vanuit de desbetreffende afdeling.
    U word hierover gebeld door mijn collega's.

Elroy Algoe
    Thyspy
    Nou ik heb er gewoon recht op zonder allerlei omwegen. Wettelijk moeten jullie het goedkeuren zonder de Psychiater. En daar moet ik as vrijdag heen dus voor die tijd moet het afgewikkeld zijn. En jullie hebben nog steeds niet gebeld. Maar leuk dat jullie willen bellen, maar goedkeuring is er nodig en geen uitleg over wat wettelijk mag of niet. Dat is al duidelijk. Ik heb er wettelijk gezien recht op! Dus opschieten zou ik zeggen.
    Thyspy
    Na een 1,5 week nog steeds niet gebeld door het CBR. Dus vandaag moet ik 100 euro betalen door de laksheid van het CBR. Waar kan ik mijn rek.nr. heen sturen, zodat het CBR dit gaat betalen. Dit is echt absurd. En ik ga door tot ik mijn gelijk heb behaald waar ik WETTELIJK recht op heb.
    Centraal Bureau Rijvaardigheid
    Ik begreep dat je bent gebeld door mijn collega, is alles nu duidelijk :)
    Thyspy
    ja alles is duidelijk. Jammer dat zo mis is gegaan bij de psychiater 3 jaar terug. En dat jullie dit niet eerder gecommuniceerd hebben en ons zo hebben laten zwemmen.
    Maar goed. Ik hoop deze week een akkoord zodat we kunnen aanvragen.
    Dus hou mij dossier in de gaten. Dank

Thyspy
Maar als CBR gelijk in begin stadium had gebeld wat het niet zo ver gekomen. En het blijkt weer dat een psychiater die je nog nooit gezien hebt helemaal verkeerde inschattingen maakt in 5 minuten. Echt schandalig dat het CBR zo werkt. En een huisarts niet toelaat in de keuringsfase

Ook een klacht indienen over Centraal Bureau Rijvaardigheid?