Klacht Centraal Bureau Rijvaardigheid: afwijzing verlenging rijbewijs ondanks aantonen dat vermeend medisch gebrek niet bestaat

rijbewijsgedoe

Bij het inzenden van een keuringsverslag voor verlenging van mijn rijbewijs (75 jaar) is vooraf overleg geweest met CBR. Ik had per abuis ingevuld dat ik ICD had. Dat was onjuist. De medewerkster van CBR adviseerde mij om de keuringsarts dit duidelijk op het keuringsverslag te laten vermelden. Dat is gebeurd.
Nu wordt mijn rijbewijs niet verlengd omdat ik niet zou hebben meegewerkt aan een extra keuring door een cardioloog. De cardioloog van het ZMC (Zaandam) verzekerde mij dat een extra keuring zinloos was.
De reactie van het CBR, zowel schriftelijk als telefonisch is bij hun besluit geheel genegeerd. Ik heb een bezwaarschrift ingediend.

De brief van 13 maart 2019 herzien naar een verlenging van mijn rijbewijs. Voor mijn bedrijf maak ik reizen naar cliënten met mijn auto. Ik heb mijn rijbewijs beroepsmatig nodig.

Centraal Bureau Rijvaardigheid is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Centraal Bureau Rijvaardigheid?