Klacht Centraal Bureau Rijvaardigheid: de wijze van afhandeling en geldigheidsduur vh verlengde rijbewijs door het CBR

Orscheler61440#11

Ivm. vele publicaties over vertraging bij de afhandeling van verlengen rijbewijs etc. bij het CBR en het advies om reeds 6 maanden voor afloop geldigheid maatregelen te treffen op dd. 24-2-2019 mijn verlenging aangevraagd en dd. 25-3-2019 met medisch keuringsbewijs bij het CBR ingediend, ik was op dat moment 74 jr. oud en het actuele rijbewijs was nog tot 2-9-2019 geldig, op 7-5-2019 mijn rijbewijs bij Gemeente Dordrecht opgehaald, wat schetst mijn verbazing - het verlengde rijbewijs is maar tot 30-4-2014 geldig, dus er worden gewoon 4 maanden geldigheid "afgepakt" en dat ook nog eens voor totaal Euro 118,58 aan kosten excl. vervoer en parkeergeld! Reactie Gemeente "had je maar later moeten aanvragen, bovendien is CBR hiervoor verantwoordelijk!" later kon niet, omdat wij in betreffende periode op buitenlandse vakantie zijn!
opm. Het RDW doet zoiets toch ook niet met eerder verlengen van de APK ??

de geldigheidsduur van het verlengde rijbewijs te verlengen naar datum van het vorige rijbewijs

Wij vinden dat Centraal Bureau Rijvaardigheid hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!